Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Firefox - reklame

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 19007
15.09.17 21:31

Motsatt av det vanlige...
Installerte nyeste Firefox på win 10.

Det er ikke innstallert noen 'add-ons'.
Men det vises ingen reklamer.

Noen som vet noe om dette?

return_of_drakkar
15.09.17 21:57

Klønete.
Man kan fjerne at man ikke vil spores, men samtidig klikke av på bruk ikke alltid spor.

innstillinger + personvern...
Merke opplegg...

madigan
madiganInnlegg: 9317
16.09.17 12:40
return_of_drakkar: Klønete.
Man kan fjerne at man ikke vil spores, men samtidig klikke av på bruk ikke alltid spor. innstillinger + personvern...
Merke opplegg...

Hva er klønete med det?

Firefox tilbyr to forskjellige browser innstillinger,den ene normal browsing,da legger nettsidene til kapsler og cookies,den andre er en privat broswsing,her ber den nettsidene til ikke å spore deg eller legge inn kapsler etc.

Man kan også legge til Adblock plus,da skal det ikke vises annonser (selv om en rekke sider klarer og omgå dette,og likevel vise noen annonser.) Synes dette er greit jeg,verfall ikke klønete,adblock plus fjerner vertfall reklame på yotube før klippet man har klikket på kommer:))

(Innlegget ble redigert 16.09.17 12:41)

return_of_drakkar
16.09.17 21:42
madigan: Hva er klønete med det?

Vel, etter flere år med Linux bruker jeg nå Windows 10.
Har ikke brukt FF her før i går.
Grei, men også bokmerkesystemet deres er klønete...

Utrolig kanskje, men synes at nyeste IE er veldig bra og minner om en nettlesertype jeg liker...

Får se mer på FF...

ps: jeg skal ha adgang til en applikasjon som bare funker på IE,FF og Chrome (og av prinsipp no Chrome...).

return_of_drakkar
17.09.17 10:33
madigan: Hva er klønete med det?

Hodet mitt :).
Etter litt konsentrasjon + + + , så har jeg fått orden på FF'n :).

madigan
17.09.17 13:19
return_of_drakkar: men også bokmerkesystemet deres er klønete...

Bokmerkesytemet i FF er i grunn ganske enkelt,det er bare å høyreklikke og velge bokmerker sidene,høyreklikk også øverst (ovenfor adressefeltene ) når du har ff åpen,og velg menylinje,da får man meny over adressefeltet øverst til venstre,deriblandt bokmerker,lett å navigere etter dette:)))

madigan
17.09.17 13:36

En ting man må huske på når man kjører FF i Windows 10,det er at ff kjører i 32bit mens win 10 som oftes kjøres i 64 bit (med som oftes mener jeg at win 10 godt kan kjøres i 32 bit,jeg har en pc som kjører win 10 i 32 bit,det går helt bra) men ff kjører altså i 32 bit og er avhengig av adobe flash player for å kunne vise bilder og kjøre videoklipp.

Adobe Flashplayer kjører også i 32 bit,så det man må være litt obs på er når ff drar ned oppdateringer automatisk,så bør man også oppdatere flashplayeren,dette skjer sånn ca 1 gang pr mnd,så viss du merker at ff er treg med å åpnre bilder eksempevis her på VG,da har ff fått oppdateringer,og flashplayeren henger litt etter.

Et annet tips er at vis du skal streame film,eksempelvis fra HBO,Netflix m/flere,kan det lønne seg og bruke andre nettlesere i win 10,både edge og Chrome har innebygget flashplayere,og de viser faktisk bedre HD enn det ff gjør,så film opplevelsen blir bedre med en av de to.

Jeg pleier å sjonglere litt mellom disse tre nettleserne,til forskjellige formål,og det vet jeg flere andre som også gjør:)))

(Innlegget ble redigert 17.09.17 13:44)

petterG
petterGInnlegg: 9528
17.09.17 15:03
madigan: En ting man må huske på når man kjører FF i Windows 10,det er at ff kjører i 32bit

Ikke hvis man installerer 64-bits versjonen av Firefox...

return_of_drakkar
17.09.17 16:50
madigan: Bokmerkesytemet i FF er i grunn ganske enkelt,det er bare å høyreklikke og velge bokmerker sidene,høyreklikk også øverst (ovenfor adressefeltene ) når du har ff åpen,og velg menylinje,da får man meny over adressefeltet øverst til venstre,deriblandt bokmerker,lett å navigere etter dette:)))

Jeg fikk det til ja. :).
Jeg blir bare iblant irritert og grinete om det ikke er slik jeg selv ville ha lagd det :).

return_of_drakkar
17.09.17 16:55
madigan: Jeg pleier å sjonglere litt mellom disse tre nettleserne,til forskjellige formål,og det vet jeg flere andre som også gjør:)))

Edge = ok den, men iblant er den veldig treig.
Chrome = selvsagt god, men av prinsipp - nei (uten at prinsippet kanskje er så intelligent fundert)

Firefox = ok den
Opera  = ok nok
IE        = liker den nyeste

Har prøvd haugevis av lesere (min hemmelige fetish), men disse funker best synes jeg. Vivaldi er på sett og vis fin, men overkill.
Ellers er svært mange andre noen slags etterligninger av GC.

return_of_drakkar
02.10.18 21:11
madigan: Firefox tilbyr to forskjellige browser innstillinger,

...det var da og ikke nå. Har 64-bit nyeste FF.

Kan du gi meg en oppskrift på hvordan jeg får opp annonser?
Jeg finner null niks til å styre dette...

return_of_drakkar
03.10.18 15:37

Er det noen som vet hvordan man får vist annonser i Firefox?

return_of_drakkar
03.10.18 18:59

Ok, tar jeg en fresh nyinnlasting av FF er det med annonser.
Sproingsbeskyttelse av og på justere dette.

Men installerer jeg "duckduckgo" så er annonser lost and gone, selv om jeg skulle slå av, endog slette "duckduckgo"...

Da så.

(Innlegget ble redigert 03.10.18 19:05)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester