Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Avtaletid på mobilt bredbånd

NYTT TEMA
cathrmyh88
cathrmyh88Innlegg: 1
19.11.17 20:23

Kan man si opp et mobilt bredbånd abonnement i avtaletiden? 

Jeg har Ice.net, og er ikke helt fornøyd. Har ca 6 mnd igjen av avtaletiden, og jeg syntes det er vanskelig å finne frem til et fornuftig svar i deres vilkår. Det står at det er 1 måneds oppsigelse, men ikke om det er gebyrer eller ikke mulig å avslutte et abonnement i avtaletiden. 

Vil det eventuelt bli et gebyr man må betale?  

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9397
19.11.17 21:45

avtaletid?  er det virkelig noen som driver med det enda?

Ring dem i morra. så får du svar.
Hvis det er utstyr som er kjøpt billigere med bindingstid, så kan det hende du må betale differansen til fullpris på dette.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7796
20.11.17 09:51
hillebillys: avtaletid?  er det virkelig noen som driver med det enda?

Har hatt det med både ICE og Netcom. Det er typisk med nye avtalar der du får modem til 1 krone, eller til sterkt redusert pris.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1169
20.11.17 12:40

Det er vel strengt tatt bare å ringe Ice.net og spørre. Det er ingen her som uten videre kan hjelpe deg med ditt spesifikke abonnement.

Hvis du har et vanlig løpende abb, er det sikkert 1 mnd oppsigelse. Men hvis du har bundet deg til en minimums avtaletid pga en rabatt eller annet, vil du vanligvis måtte betalte tilbake det du totalt har fått i "rabatt" for hele perioden pluss ev. noe omkostninger.

Men du vet vel selv om du har bundet deg for en viss tid? Har du bundet deg, ligger det jo litt ordet at du ikke uten videre kan si det opp.

Hvorfor er du misfornøyd forresten? Bare nysgjerrig, har ice.net selv og synes de er veldig bra. God dekning hos meg og 100Mbps hastighet på 4g og generelt ingen problemer..

Mildehimmel
MildehimmelInnlegg: 112
25.11.17 07:25
Bitterman: Hvorfor er du misfornøyd forresten? Bare nysgjerrig, har ice.net selv og synes de er veldig bra. God dekning hos meg og 100Mbps hastighet på 4g og generelt ingen problemer..

Har også bare positive erfaringer med ice; god dekning og seriøs kundeservice.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 56644
25.11.17 23:57
cathrmyh88: Kan man si opp et mobilt bredbånd abonnement i avtaletiden?

Ja det kan du, men du må da selvsagt betale for de seks månedene du avbestiller, noe som betyr halvparten av prisen (jeg regner med at du har bundet deg for ett år) + rabatter du har fått på grunn av at du tegnet deg for ett år.

Jeg ville var jeg deg, fortsatt med ICE som leverandør i seks måneder til. Du vil tjene kronasje på det.

Med mindre du i mellomtiden har tegnet deg for fiber og får det levert nå. Da anbefaler jeg deg å ta kostnaden med å si opp det mobile bredbåndet, fiber betyr mer enn pengene du vil tape.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 6777
26.11.17 09:50
cathrmyh88: Kan man si opp et mobilt bredbånd abonnement i avtaletiden?

Jepp, som alle de andre sier det, du kan si dette opp uansett. Men det vil koste deg penger, du må betale tilbake rabatter og oppsigelsestid gjelder. Men skal du ikke bruke dette, tror jeg at det vil lønne seg å si det opp, fremfor å bare la det løpe helt ut. Det må du regne på når du får vite hvor mye det koster å bryte avtalen, som du faktisk gjør.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9397
26.11.17 22:19
InnocentBystander: Det er typisk med nye avtalar der du får modem til 1 krone

Jeg vet det, men trodde det var slutt på nittitallet.
Har ikke sett slikt på annet en Viasat på årevis...

Men har riktig nok holdt meg til samme operatør i årevis også

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7796
26.11.17 23:19
hillebillys: Jeg vet det, men trodde det var slutt på nittitallet.
Har ikke sett slikt på annet en Viasat på årevis...

På nittitallet eksisterte ikkje mobilt breibånd...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg