Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Windows10 - kalender som varsling

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 14968
28.11.17 15:16

Windows 10 har en kalender der man visstnok skal kunne legge inn varslinger(?).  Selv har jeg testet dette, men får det ikke til å virke.  Noen som har testet og får det til?

Jo, det finnes andre programmer som gjør slikt.  Men jeg bruker helst kalenderen, når den først er der som standard.

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4758
28.11.17 17:57

Testet. Funker her. Kalenderen spurte om en konto i starten, men jeg droppa å legge inn det. Kunne likevel sette opp en avtale med varsling for eksempel 5 minutter på forhånd. 

TomPadang
28.11.17 20:01

Okei.  Og det poppet opp en varsling på rett dag og tid?

Å legge inn varsling er ikke noe problem.

(Innlegget ble redigert 28.11.17 20:02)

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4758
28.11.17 21:14

Dårlig formulert av meg, men ja, det popper opp beskjed. La inn avtale i kalenderen, lukka kalenderen, venta 1-2 minutter, så poppa påminnelsen om. Testet 4-5 ganger.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9392
29.11.17 15:05

Samme resultat som joaruls_1 

Men jeg får i tillegg opp varselet på alle enheter med kalender.

Dette krever riktignok innlogging på microsoft kontoen.

Altså ved oppstart så logger pc'n inn på microsoft kontoen. (Alle mine pc'r gjør dette)
 På telefoner må du legge til microsoft kalenderen (Husker ikke om den het exchang eller hotmail der)

Noen syntes det er stress med passord på pc'n dem bruker daglig, men jeg syntes det er praktisk og gir trygghets følelse.

Nå vet jeg jo ikke om du har flere enheter du kan tenkte deg å få kalender varsel på..

TomPadang
29.11.17 19:03

Da tester jeg videre, siden funksjonen nå er verifisert av dere. Takk.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9392
01.12.17 12:13

Forresten, passpå att den er aktiv, på kalender appen på min tlf, selv om den var linka til samme kalender, måtte jeg huke av på "vis kalender" og da den kalenderen som var i bruk på alle enheter.

Det kan værra lurt å sjekke på enhetene du vil ha det på, om dem har en slik "vis kalender" funksjon..  På min tlf var det endel slike US merkedager og annet uinteresant for meg som var huket på, mens den jeg brukte ikke var huket på

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg