Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vipps, et problem

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 16617
12.03.18 16:11

Enkelt og greit.
Kommer ikke inn, får meldingen: uffda, noe gikk galt, kontakt Kunderservice...

Kundeservice ser ikke ut til å eksistere, det er ikke noe tilbakemelding.
Noen som har hatt liknende problemer?

fargerik
fargerikInnlegg: 50014
12.03.18 17:36
return_of_drakkar: Noen som har hatt liknende problemer?

Jepp.

Etter en stund virket det igjen. Tror de har et teknisk problem nå og da.

Husk at du må sette opp vipps på nytt dersom du skifter sim i telefonen.

Kundeservice finner du nok dersom du søker litt kreativt på nett eller ringer banken.

(Innlegget ble redigert 12.03.18 17:39)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9399
12.03.18 17:37
return_of_drakkar: Kundeservice ser ikke ut til å eksistere, det er ikke noe tilbakemelding.
Noen som har hatt liknende problemer?

Kontanter virker hver gang....
Bankkortet mitt (ikke dnb) virker nesten hver gang...   Opplevd engang det ikke virka, da var bbs nede. Da betalte jeg bare med kontanter ....

Vipps inst jeg engang, testet... bare krøll.. etter lang tid kom pengene ditt det skulle.   Driter i hele greia.

En bekjent sender meg en gang i blant via vips, ved middager lån ol.   Tar som regel 3-4 ganger lengre tid å få overført en dem påstår det skal ta.

Kundeservice?  Hadde du forventet det av dnb??
For meg som var dnb kunde før. Hatt bank id hos dem siden bank id startet.   Når jeg da skiftet bank, og ett år etter skulle sjekke dnb liv (Har/hadde pensjon der) så funka ikke bankid.

Stakk til dem, og dem stod der og påstod att jeg aldri har hatt bankid hos dem, og har aldri vært bank kunde...

Anbefaling, hold deg så langt unna dnb tjenester du kan.. bare løp vekk...

(Innlegget ble redigert 12.03.18 17:38)

fargerik
fargerikInnlegg: 50014
12.03.18 17:40
hillebillys: Kundeservice? Hadde du forventet det av dnb??

Hvor leser du at han har DNB bank?

Har ikke andre banker vipps?

(Innlegget ble redigert 12.03.18 17:40)

hillebillys
12.03.18 18:40
fargerik: Har ikke andre banker vipps?

DNB som startet vipps i 2015....    Tror vipps blei gjort frittstående i 2017 med dnb som hoved/største eier.

Men du kan linke Vipps til hvilket som helst kort. 

På samme måte som att du kan gå i en dnb minibank med Nordea bankkort. Eller du kan betale med Sbanken kort i en butikk som har forretningsavtale med dnb (Eller hvilkensomhelst bank)

Så "alle" banker har vipps, men det er DNB som eier tjenesten.

(Innlegget ble redigert 12.03.18 18:40)

return_of_drakkar
13.03.18 07:49
fargerik: Jepp.
Etter en stund virket det igjen. Tror de har et teknisk problem nå og da.
Husk at du må sette opp vipps på nytt dersom du skifter sim i telefonen.
Kundeservice finner du nok dersom du søker litt kreativt på nett eller ringer banken.

Joda, jeg fant en adresse å rapportere saken på.
Men, så får vi se om det skjer noe innen OL i Tromsø... :).
Noterer meg da at du hadde en mulig liknende problem.

return_of_drakkar
13.03.18 07:52
hillebillys: Kundeservice? Hadde du forventet det av dnb??

Det er sant som du sier at DNB er hovedeier, 52%.

Det største problemet med Kundeservic'er i dag er at de liksom ikke er der, men bak en ugjennomtrengelig mur av lukkethet --- kan det ofte virke som. :).

Se mitt forrige innlegg. Nå man maser om at slikt er tingen å bruke, så burde vi kunne forvente raske svar etc.

return_of_drakkar
13.03.18 19:05

Kom inn igjen til slutt.
Prøvde å registrere meg på nytt, men det stoppet da jeg fikk beskjed om at telefonnummer allerede var i bruk. Men fikk opp en pin-kode dialogboks, og kom inn med passordet, altså det samme som sviktet ved normal pålogging...Litt skeptisk til dette systemet...

(Innlegget ble redigert 13.03.18 19:06)

hillebillys
13.03.18 19:48
return_of_drakkar: Nå man maser om at slikt er tingen å bruke, så burde vi kunne forvente raske svar etc.

Grunnen for at DNB maser på dette, og kontantløst samfunn er for kontroll, og da når det ikke er alternativ. Ha full råderett og kan prissette etter eget illebefinnende.

vipps har hatt dnb stil hele veien...  Både med kundeservice og stabilitet.

jeg har appen på tlf, for "alle" insisterer på å bruke..   ;) Og kan ikke huske sist jeg logget inn.

Styrer unna, har kort og kontanter jeg kan bruke. Fungerer helt fint.

Tenk på dette i fremtiden, kontantfritt samfunn styrt av dnb og slike problemer hele tiden..

madigan
madiganInnlegg: 9289
29.03.18 02:58
hillebillys: Tenk på dette i fremtiden, kontantfritt samfunn styrt av dnb og slike problemer hele tiden.

Jeg har aldri hatt vipps og kommer aldri til å bestille det,jeg har riktinok DNB som bank,(opprinnerlig Postbanken kunde som ble med over da DNB tok over PB) jeg ser ingen grunn til å bytte bank da jeg ikke har annet enn trygd,(altså ingen sparepenger) så sånn sett er DNB like god som alle andre.

Men vipps gidder jeg ikke ,jeg har nettbank,og kort,det holder for meg,de får klare seg med overføringer,ja har lest at det er mye tull med vipps systemet,jeg ser vertfall ingen fordeler med å ha det,så jeg klarer meg uten:))

(Innlegget ble redigert 29.03.18 02:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg