Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forsvunnet facebook innlegg, HJELP!

NYTT TEMA
RebeccaKi
RebeccaKiInnlegg: 10
15.03.18 10:28

Jeg la ut en konkurranse i går på min bedrifts side på facebook.

Den fikk 700 kommentarer ila. ettermiddag/kveld i går.

Når jeg våkner i dag og skal sjekke hvordan det går, er den vekke.

Ingen spor av den.

Facebook er generelt vanskelig å få hjelp av..

Noen som har opplevd noe lignende og har en løsning for å få den tilbake?

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 803
15.03.18 11:08

Ja, jeg har vært borti lignende tidligere. Dette var fordi innlegget ble rapportert og deretter fjernet fordi den ikke fulgte Facbooks "krav" til utforming/innhold.

Jeg husker ikke umiddelbart hva årsaken var og har siden gitt fra meg administrasjonsansvaret for den nevnte siden så jeg får ikke sjekket det heller. Jeg vil uansett anbefale deg å sende inn en support-forespørsel til Facebook, de vil kunne se hva som har skjedd.

Dersom det er slik jeg mistenker at Facebook har  fjernet den er  det heller tvilsomt at du får den tilbake, men du kan jo prøve. 

RebeccaKi
RebeccaKiInnlegg: 10
15.03.18 11:18

Men burde man ikke få beskjed om at innlegget er blitt fjernet da?

Har prøvd å sende til support, men tar vel tid å høre fra de.

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 803
15.03.18 11:25
RebeccaKi: Men burde man ikke få beskjed om at innlegget er blitt fjernet da?

Igjen, min erfaring stammer fra litt tid tilbake (halvannet år) men Facebook løfter ikke veldig mange fingre for å hjelpe "pages".

Jeg fikk min reklame-konto og muligheten til betalte innlegg suspendert tre-fire ganger uten at jeg fikk beskjed om det, og innleggene forsvant naturligvis  også. Det tok lang tid og mange telefonsamtaler for å få hevet sperren, og da viste det seg at det var én person som hadde rapportert en haug  med innlegg + siden og Facebook hadde da overreagert og fjernet rapporterte innlegg og annonser, samt lagt på denne suspensjonen.

Jeg opplevde aldri problemer etter at den saken ble løst, riktignok, men dialogen med Facbook var et mareritt. Håper de er mer medgjørlige i din sak. 

Dette var en side med mellom 5 og 10.000 følgere, det kan være at det er annerledes for større bedrifter. Uansett, lykke til. :)

Lanosoldaten
LanosoldatenInnlegg: 418
17.03.18 18:57

Hvis FB har fjernet den kan det ha skjedd automatisk siden du ikke har fått noen melding eller epost.

Uansett er det i så fall ekstremt arrogant.

Lag en sak av det på vegne av selskapet og spor opp Mark Zuckerberg!

Det kan gi gratis redaksjonell reklame;)

(Innlegget ble redigert 17.03.18 18:58)

chelsea8
chelsea8Innlegg: 28645
19.03.18 09:01

Du kan gå i aktivitetsloggen din og se på tidligere aktivitet på FB. Da burde du kunne finne et innlegg du har skrevet. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13564
19.03.18 19:19

Siden du ikke skriver hva konkurransen gikk ut på, og hva man måtte gjøre for å delta legger jeg ut denne:

http://dysondrager.no/blog/facebook-konkurranseregler/

Antakelig er det vel en eller flere av de reglene som er brutt...?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg