Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvorfor så høy visning av bilder på Google Maps ?

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4963
29.03.18 14:55

Veldig ofte når jeg er ute og reiser så legger jeg ut bilder jeg tar på Google Maps.
Det har blitt godt og vel 1500 bilder etter hvert, og jeg har nå nesten 8 millioner visninger på disse totalt.

Men ett spesielt bilde, fra Warszawa, har alene nesten halvparten av visningene, over tre og en halv million på godt halvannet år.
Det nest mest populære, også fra Warszawa, har litt over 700000 mens det tredje, fra Albania, har vel 200000.

Er det noen som har peiling på hvordan ett særskilt bilde kan ha så ekstremt mange flere visninger enn alle de andre jeg har lagt ut ?
Man skulle nesten tro det var en link til dette bildet fra ett eller annet sted, men er dette mulig å finne ut ?

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 427
29.03.18 16:22

Du kan jo kopiere den originale bildeadressen, gå til https://images.google.com/ og klikke på fotoapparatet for å gjøre et søk med bilde så vil du se resultat på hvor bildet ditt brukes.

(Innlegget ble redigert 29.03.18 16:23)

camelrider
camelriderInnlegg: 1016
29.03.18 18:00

Jeg er ikke en av dem som har sett på bildene. Alle bildene gjør kartene kaotiske, sannelig ikke lett å få øye på veinummer og andre viktige ting blant alle bildene. Heldigvis går det an å fjerne bildene fra kartet i innstillingene, det har jeg gjort.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4963
29.03.18 18:30
Sevens7ar: Du kan jo kopiere den originale bildeadressen, gå til https://images.google.com/ og klikke på fotoapparatet for å gjøre et søk med bilde så vil du se resultat på hvor bildet ditt brukes.

Dette skjønte jeg dessverre ikke....

Jeg får bare opp "finner ingen bilderesultater"

(Innlegget ble redigert 29.03.18 18:33)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9399
29.03.18 22:16

Jeg tror google anser bildene som vist, bare noen soomer inn på området på google maps eller earth.

Har selv noen bilder som har syke visning tall, men som ikke er mer spesielle en bildet av en kirke, restaurant, gate kjøkken, fjelltopp ol.

Att bildene av Colosseum i Roma kan få mange visninger er forståelig.
Men ett gatekjøkken i Volda?  

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 123
30.03.18 23:38

Det kan være så enkelt at turisme til Polen har økt betraktelig de siste årene, om andre gjør som meg er de innom Google Maps å ser på kart og bilder før de bestemmer seg for å dra. Inntekter fra turisme i Polen økte med 8,5% i 2016 og 6,3% i 2017. Er bildene tatt ved relativt godt besøkte steder i Warszawa har jeg ingen problem med å tro på at man har fått 3,5 millioner visninger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg