Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

One Drive lagringsplass fyller seg selv opp igjen.

NYTT TEMA
Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6829
01.04.18 17:40

Har nettopp gått igjennom prosessen med å laste ned, og så eliminere fra OneDrive flere gigabytes for å komme under 5 GB lagringsplass. Jeg var nede i 4,95 GB og plutselig, helt uten at jeg laster noe opp på OneDrive selv, kommer det en beskjed fra OneDrive om at den er full.... plutselig har jeg brukt 5 GB igjen. 

Hva er det som skjer her? Er det noe som lagrer seg på OneDrive uten min vitende og vilje? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Noen som kan hjelpe?

Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6829
01.04.18 17:54

Etter å ha slettet enda mer så var jeg nede i 4,5 GB... og plutselig 5 igjen? 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9399
01.04.18 21:29

Sjekk Synkronisering Innstillingene. 

Har du 5 GB med bilder og videoer på tlf, og det står til alltid synk og match til one drive..  Så vil jo den erstatte det du sletter

Setter du da feks på one drive, "slett filer på alle enheter ved sletting" så vil det du sletter på one drive, også bli slettet på tlf og evnt pc

Du kan også sette slik att alt på tlf vil synke til one drive.
Så synkes one drive til pc mappe.

Så når du flytter fra one drive's mappe på pcn (Til eget album feks)

Så kan du da sette slik att filer du flytter fra mappe på pc'n blir slettet på one drive skyen, men beholdes på telefonen.

(Og selvsagt beholdes i den andre mappen på pcens harddisk.)

En annen måte er og slå av all synkronisering. Og da manuelt velge hva som skal lagres på one drive skyen selv.. (Og må da gjøres hver gang du vil ha noe der)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg