Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Webdesign pris?

NYTT TEMA
Ch27
Ch27Innlegg: 3
16.04.18 08:40

Hva ligger prisen på sånn ca for å få laget en hjemmeside av et profesjonelt webdesignbyrå? Det er for et mellomstort firma, trenger flere undersider, booking og betalingsløsning.

Har fått ett par pristilbud og den ene ønsker vi å bruke, men er usikker på om de har en veldig høy pris i forhold til resten av markedet.

Håper på gode svar :)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5257
17.04.18 11:48
Ch27: Hva ligger prisen på sånn ca for å få laget en hjemmeside av et profesjonelt webdesignbyrå? Det er for et mellomstort firma, trenger flere undersider, booking og betalingsløsning.   Har fått ett par pristilbud og den ene ønsker vi å bruke, men er usikker på om de har en veldig høy pris i forhold til resten av markedet.   Håper på gode svar :)

Det kommer an på regnskapet til bedriften. Jeg jobbet i denne bransjen for noen år tilbake, og det første vi gjorde hvis en bedrift tok kontakt med oss, var å se på regnskapet deres. Jeg har vært med på å gi 2 ulike bedrifter med omtrent like behov for en nettside, et tilbud som sprikte med 430.000 kroner, og begge jobbene fikk vi.

Prisene i Norge på webutvikling er helt drøye, selv ser jeg egentlig ingen grunn til å velge norske aktører, med mindre man ikke er villig til å lage innholdet på sidene selv. Jeg hadde utvilsomt om jeg hadde vært i dine sko, brukt en aktør på freelance.com e.l. Uansett det viktigste når det blir lagd nye sider i dag, er at de MÅ være trygge ift. GDPR som blir aktivt i norsk lov 25.mai.

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 123
21.04.18 04:01

Som Speciale sier er prisene i Norge helt drøye, på grensen til svindel om du spør meg!

For en overpriset sum får du en nettside designet rundt et backend-template som ble lagd for flere år siden, eller en open source kode som er kopiert fra github eller pastebin. Da jeg studerte matematikk ble jeg med en gruppe studenter for å programmere en nettside for et hotell, jeg husker ikke nøyaktig hva vi tok den gangen - men det var under 100.000 kroner.

Mitt forslag er å strekke ut en hjelpende hånd til fattige studenter i nærområdet ditt, då får studenter innen design og programmering muligheten til å tjene seg litt cash og samtidig får de et prosjekt å legge i mappa til de skal søke jobb. Henger du opp et kontaktskjema på et universitet i nærheten av deg så får du nok raskt svar, skriv at siden må være utviklet i henhold til de nye EU reglene for personvern.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg