Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Full tilgang til nettavis uten abonnement

NYTT TEMA
seriiemester
seriiemesterInnlegg: 23
12.05.18 21:26

Hei. 

Jeg har en litt merkelig sak jeg har lurt lenge på. Jeg hadde for fire år siden et abonnement på en norsk nettavis, som jeg bestemte meg for å si opp.  Abonnementet ble sagt opp. Imidlertid hadde jeg full tilgang til alt i nettavisen ganske lenge etter dette. Jeg tenkte det at jeg får vel ha tilgang i en overgangsperiode for å lokke meg på et nytt abonnement. Tiden har gått, og nå i 2018 har jeg fremdeles full tilgang til alt i avisen uten å betale en krone. Jeg burde jo bare være glad for det, noe jeg jo også er.

Samtidig har jeg jo litt dårlig samvittighet for at jeg ikke  for lengst har gitt beskjed til avisen at her er det noe som ikke stemmer.

Hilsen ivrig nettavisleser 

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 220
13.05.18 16:37

Opplevde noe lignende selv engang, hos en liten lokal avis hvor jeg hadde tilgang i litt over 8 måneder etter jeg avsluttet abonnementet. Vil anta at det bare er en teknisk feil som har gjort at tilgangen din ikke ble trukket tilbake etter siste betalingsperiode gikk ut, selv om sike ting som oftest er automatisert kan det skje feil. Du vl nok miste tilgangen neste gang de gjør en større oppdatering av systemet sitt (eller om de tilfeldigvis skulle oppdage det).

(Innlegget ble redigert 13.05.18 16:37)

seriiemester
13.05.18 18:07

Ok, takk for svar. Jeg vil jo anta at før eller siden vil jeg miste tilgangen  

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 7679
13.05.18 18:12
AccountsReceivable: Vil anta at det bare er en teknisk feil som har gjort at tilgangen din ikke ble trukket tilbake etter siste betalingsperiode gikk ut

Det har nok mer med det faktum at vi har "pressestøtte" her i landet og da er lesertall viktige. Så det lønner seg for mediene å late som om de har flere lesere enn det som er virkeligheten.

Minner om at det er mange alternative kilder til nyheter som ikke koster noe som helst, og som ofte er mer troverdige enn de som har betalingsmur.

Darwinian_
Darwinian_Innlegg: 1699
13.05.18 18:14

Jeg har hatt Tv2 Sumo i 3 år nå etter oppsigelse.. :) 

seriiemester
13.05.18 20:58

Jeg har tenkt tanken at det kan være en bevist handling i fra nettavisen for å få et fiktivt høyt leserantall.

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 220
14.05.18 19:36
Amatør_1: Det har nok mer med det faktum at vi har "pressestøtte" her i landet og da er lesertall viktige. Så det lønner seg for mediene å late som om de har flere lesere enn det som er virkeligheten. Minner om at det er mange alternative kilder til nyheter som ikke koster noe som helst, og som ofte er mer troverdige enn de som har betalingsmur.

For min del dreide dette seg om en liten lokal avis tilhørende området hvor jeg vokste, jeg betaler med glede de 200 kronene det koster for å ha nettavisen deres (jeg har senere valgt å ta opp avisen igjen). Jeg forstår jo at det koster å ha journalister ute for å lage innhold ment for bare en veldig liten del av befolkningen, det er jo derfor de ikke legger sakene sine ut gratis. Det finnes heller ingen alternativer til avisen, sett bort fra noen ymse blogger. Det at en liten lokal avis driver å lyver på seg lesere ved å "glemme å fjerne tilgang" blir alt for konspiratorisk for min del, dette vil enkelt bli kunne lagt merke til under revisjon.

Det er selvfølgelig enkelt å finne alternative kilder (som er gratis) når man snakker om nasjonale og internasjonale saker, da kan man med nok lesere drive avisen bare på reklame.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg