Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg har problemer med https://www.nenett.no/mine-s

NYTT TEMA
sjuguripeise
sjuguripeiseInnlegg: 7
26.05.18 21:58

Min hd med vitale informasjoner stoppet å komme opp i Utforsker, diskbehandler idag!! Har lastet ned flere program fra WDsom leser div. hd.

Men, fortsatt finner ikke windows utforsker for å se HD'n. Bør jeg ta ut HD og forsøke  å lese denne i en annen pc?

Må vel kjøpe meg en ny for å føre over hvis jeg klarer å lese denne.

Gode råd?

Mange takk.

Steinar

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9442
26.05.18 23:06

Hvorfor har du skrevet en nettadresse i overskriften?
Hva har det med teksten i innlegget ditt.

Og litt usikker på hva du skriver...
Er HD borte fra alt?

Da er det første å sjekke strømmen til hd, og sata/ide kontakten.
Gjerne test en annen strøm kabel fra psu og en annen sata/ide kabel og om mulig til annen sata/ide port på hovedkortet.

(Innlegget ble redigert 26.05.18 23:08)

petterG
petterGInnlegg: 9481
26.05.18 23:23
sjuguripeise: Gode råd?

Kjøp ny disk og kopier alle filer tilbake fra backupen din.

sjuguripeise
sjuguripeiseInnlegg: 7
27.05.18 09:41

Allerede bestilt ny HD. Da er det bare å få lest den. Takker for svar. Hvorfor henge seg opp i hva som er kommet med? Jeg vet selv ikke hvorfor...!!!

Torotto
TorottoInnlegg: 13712
27.05.18 19:10
sjuguripeise: Men, fortsatt finner ikke windows utforsker for å se HD'n. Bør jeg ta ut HD og forsøke  å lese denne i en annen pc?

Ja jeg hadde satt den inn i en maskin med Linux Mint og forsøkt lese den derfra. Eventuelt kopiere over til annen derfra. 

Jeg har opplevd å få lest harddisk i Linux, som ikke vil bli funnet i windows 10. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg