Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koble Samsung M3 porteble hardrive 1 TB til PS4

NYTT TEMA
JCDenton
JCDentonInnlegg: 5921
29.05.18 12:03

Kjøpte en slik en via Wishappen for en stund siden til min PS4, men maskinen finner den ikke. Den fungerer helt fint når jeg kobler den til PCn. Og ja, det er en USB 3 hardisk. Hva kan jeg gjøre for å få den til å funke med PS4en ?

Torotto
TorottoInnlegg: 13816
29.05.18 16:49
JCDenton: Kjøpte en slik en via Wishappen for en stund siden til min PS4, men maskinen finner den ikke. Den fungerer helt fint når jeg kobler den til PCn. Og ja, det er en USB 3 hardisk. Hva kan jeg gjøre for å få den til å funke med PS4en ?

Tror denne er formatert som NTFS  og da må du omformatere den til FAT32. som skal være  kompatibelt med PS4

Justice 96
Justice 96Innlegg: 29527
31.05.18 12:47

Siste taler sitter på fasiten tenker jeg. Men jeg trodde du skulle få opp spørsmål på PS4 om du ønsker å formatere HD'en. Jeg mener bestemt at jeg fikk det når jeg fyrte opp den eksterne 5GB HD'en på PS4.

(Innlegget ble redigert 31.05.18 12:50)

JCDenton
01.06.18 00:56
Justice 96: Men jeg trodde du skulle få opp spørsmål på PS4 om du ønsker å formatere HD'en.

Jo, men PS4 finner ikke enheteni i det hele tatt. Det virker som om hele maskina stopper opp. FAT32 går ikke ann å bruke da filene ikke kan være større en 4GB. Har en viss mistanke om at HDn ikke får nok strøm fra usb porten til PS4...

Justice 96
Justice 96Innlegg: 29527
01.06.18 06:35

Riktig. Da er det straks verre. Synes det høres rart ut med for lite strøm. Prøvd en annen kabel eller port på PS4? Kjører du gjennom en hub mener jeg å ha lest om problemer, at PS4 ikke finner HD

Jeg hadde en dings som utvidet antall porter til 4 foran på PS4 Pro, den nektet plent å ta imot harddisken. Fjernet den og plugget HD inn i en av de to originale portene, vips så var det gang på mer lagring. 

Om det ikke er noe av dette, prøv å hør med Gringorilla på vgd-spill, om han har forslag til løsning (om den finnes). 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 06:40)

JCDenton
01.06.18 13:19
Justice 96: Riktig. Da er det straks verre. Synes det høres rart ut med for lite strøm. Prøvd en annen kabel eller port på PS4? Kjører du gjennom en hub mener jeg å ha lest om problemer, at PS4 ikke finner HD Jeg hadde en dings som utvidet antall porter til 4 foran på PS4 Pro, den nektet plent å ta imot harddisken. Fjernet den og plugget HD inn i en av de to originale portene, vips så var det gang på mer lagring. Om det ikke er noe av dette, prøv å hør med Gringorilla på vgd-spill, om han har forslag til løsning (om den finnes).

PCn finner disken uten problemer, så det kan ikke være kabelen. Jeg plugger den direkte inn i PS4 ja og prøvd begge porter.

Torotto
01.06.18 15:48

USB HD kommer ofte med en kort ledning ettersom noen interface har for lav strøm.

På PC så har du NTFS  noen Ps4 ikke støtter.  Men den støtter xfat 

Da kan du brukte dette programmet. 

http://www.eassos.com/blog/how-to-create-and-format-exfat-partition/

Eller du lager en fat32 partion ved siden av en NTFS, på 4GB.

JCDenton
01.06.18 19:56

Xfat kan man formatere direkte i win10 ihvertfall 

Torotto
01.06.18 22:30
JCDenton: Xfat kan man formatere direkte i win10 ihvertfall

Greit

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg