Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny datamaskin

NYTT TEMA
Floydiboy
FloydiboyInnlegg: 2
04.07.18 23:40

Skal begynne å studere økonomi til høsten og trenger derfor ny datamaskin. Jeg har hatt pc og Mac om hverandre i en del år nå, men begynner å bli drittlei Windows maskiner da jeg syns det er mye problemer med de. Har derfor bestemt 98% sikkert for at det blir ny Mac. Da er spørsmålet: Hvilken mac bør jeg kjøpe?

Skal for det meste brukes til skole og litt surfing på nett + Netflix. Tips mottas med takk:) 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9640
05.07.18 14:14

Imac pro er en selvfølge da.

Selv har vi i huset har windows og mac side ved side langt mer en ti år...  

Nada problemer med noen av dem...  

problemer med teknologi er i hovedsak grunner uten for teknologien..

(Innlegget ble redigert 05.07.18 14:20)

petterG
petterGInnlegg: 9523
05.07.18 20:36
hillebillys: problemer med teknologi er i hovedsak grunner uten for teknologien..

Som oftest en skapning plassert mellom skjermen og seteryggen...

Floydiboy
FloydiboyInnlegg: 2
06.07.18 01:47

Mottatt... Da blir det Windows 

hillebillys
06.07.18 19:28
Floydiboy: Mottatt... Da blir det Windows

Selv om vi spøker litt, så må du prøve fra begge, gå i butikker test modellene litt.
Og se hvilken du trives best med.

Forskjellene er mest med hva en personlig trives med og liker.

Nærmere tips så bør ett ca budsjett informeres om. Og om du skal ha desktopp eller laptop. 

Herinacius
HerinaciusInnlegg: 3341
17.08.18 19:38

jeg bruker en win10versjon der de har klart å fjerne aktivering samt noen andre windowsgreier jeg IKKE savner. jeg har ikke lisens. den spør overhodet ikke etter kode eller aktivering og har Chrome samt en klassisk startmeny preinstallert.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72314
17.08.18 19:40
Herinacius: jeg bruker en win10versjon der de har klart å fjerne aktivering samt noen andre windowsgreier jeg IKKE savner. jeg har ikke lisens. den spør overhodet ikke etter kode eller aktivering og har Chrome samt en klassisk startmeny preinstallert.

Ingen aktivering er krevet. 

De overvåker alt du gjør med den maskina uansett, disse folka på MS. 

Herinacius
18.08.18 01:10

De har tatt bort den delen av kontrollpanel som har med lisens å gjøre.Skal man ikke skrive inn kode under installasjon?

Har lest at hvis aktivering ikke gjøres er det noen begrensnnger, vannmerke, man kan ikke personalisere, noen funksjoner mangler.

Dette fins ikke her. Ikke at jeg anbefaler remastrede win isoer til seriøs bruk, jeg har det bare til spill og ting man ikke får gjort så lettvint i Linux, i mitt tilfelle mest videoopptak av skjermen (for å ta opp videokonferanser)

Herinacius
18.08.18 01:36

https://www.howtogeek.com/244678/you-dont-need-a-product-key-to-install-and-use-windows-10/

Her er begrensningene - jeg har ikke vært borti dette da det ikke fins i min versjon. Skjermen der man kan klikke 'har ikke produktnøkkel' kommer heller ikke opp under installasjon.

hillebillys
29.09.18 23:02

Har ingen begrensninger på min pc....
Hovedsaklig så ligger begrensningen på en pc akkurat der petterG forklarte.

Ordne meg ting som noen lager for å selge, uten og betale. Slikt gjør jeg faktisk ikke. Er noe rar på dette, ikke tar jeg varer i butikken  uten å betale heller...

Bantor
BantorInnlegg: 525
02.10.18 14:40

Hvis jeg bare skulle hatt en maskin ville jeg kjøpt Windows maskin. Har hatt Mac i mange år. Men de fleste jobber utenfor media/reklamebransjen bruker Windows.

Dersom du skal ha noe annet enn Windows å leke med på fritiden, kan du alltids kjøpe deg en Raspberry PI.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester