Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internett leverandør som ikke gjør tiltak.

NYTT TEMA
FieldSpike
FieldSpikeInnlegg: 5
24.07.18 11:27

Hei.

Jeg bor da på Borgen og har bestilt 75/25 linje fra TVECO. Vi sitter på ett gammelt kobbernett linje. Noen oppturer og nedturer er jo alltid og forvente, men jeg har som regel ett nett som ikke tillater to personer og benytte seg av det!

Vi  har Wifi TV (kablet) og en kraftig stasjonær PC (kablet), som når begge brukes nesten er umulig å guide seg rundt på det mørke web 50% av tiden. Har sjeldent over 20/20 linje (brukt ookla og telenor testene)                                                https://gyazo.com/f9e300fc6ddba9bfeb1524aa166ba21e

Samtidig har de lovet fiber siden 2017.                                                                    Første beskjed; Kommer nok før nyåret.                                                                     Andre beskjed;  Kommer på nyåret.                                                                              Tredje beskjed; Kommer nok ikke før Mai.                                                             Fjerde beskjed; Kommer iløpet av Juni.                                                                 Femte beskjed; (22.juni) kommer til å bli trekt til husvegg(skall) ila 2uker.                  Sjette beskjed; (24.Juli) Vi har trolig lys på fiberen utenfor din adresse om ca. 2 uker.

Vi bor i ett borettslag med 24 Leiligheter, nettet er så dårlig at jeg og frøkna sjeldent kan gjøre 2 forskjellige ting samtidig, jeg har pratet mye med de og prøvd å være forståelig, fått 2 måneder gratis og betaler nå minste pris, men selv dette syntes jeg ikke er godt nok. Lurer da på om de driver med faktisk er lovlig?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9664
24.07.18 11:38

Du kan jo selvsagt prøve forbrukerrådet. 
Men syntes det er artig att folk med 20/20 hastighet sutrer over hastigheten.

Men generelt, er du ikke fornøyd med en tjeneste.
Bytt til noen andre.

FieldSpike
24.07.18 12:33

Hei, ikke selve MBit jeg "sutrer" over, har nå hatt ustabilt nett i 18måneder, hvor i ca 3 måneder internettet også forsvant store deler av dagen. har en ping på nær 100 opp til leverandør ofte, noe som gjør at spill og filmer bufrer og spiker veldig.

Ofte har de sagt; vi ser ikke feilen fra vår side, prøv å plugg kabelen rett i modemet.

Har hatt kabelen rett i modemet, når de selv kjører testen ser de at hastighet er lav samt ms og jitter er skyhøy.

Det eneste jeg kan få her utennom Tveco, er telenor sin SIM linje som jeg antar ikke er bedre enn kablet linje.

Jobber selv i yrkesbransjen, hvor jeg vet hvor viktig planlegging og oppfølging er. Har aldri sett/hørt noe til en fremdriftsplan, den ene sier noe annet enn den andre osv..

Torotto
TorottoInnlegg: 14923
24.07.18 13:21
FieldSpike: Jobber selv i yrkesbransjen, hvor jeg vet hvor viktig planlegging og oppfølging er. Har aldri sett/hørt noe til en fremdriftsplan, den ene sier noe annet enn den andre osv..

Hva tenker du å få ut av å ta dette opp her? 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8414
24.07.18 14:56
FieldSpike: Har aldri sett/hørt noe til en fremdriftsplan, den ene sier noe annet enn den andre osv..

Du har jo no fått beskjed om at fiberen skal vera klar om to uker, og det er jo temmelig konkret.

Ettersom dette er borettslag, så er det vel styret sitt ansvar å følga opp leverandøren, og eventuelt sjekka om andre leverandørar er interessert i å overts.

petterG
petterGInnlegg: 9527
24.07.18 15:56
FieldSpike: Jobber selv i yrkesbransjen, hvor jeg vet hvor viktig planlegging og oppfølging er.

Hva slags bransje er egentlig det...?

hillebillys
24.07.18 16:52
FieldSpike: Det eneste jeg kan få her utennom Tveco, er telenor sin SIM linje som jeg antar ikke er bedre enn kablet linje.

Er det ikke engang vanlig tlf linje der?
Hvor i allverden er dette?

Trudde jeg bodde langtvekistan jeg Men selv jeg har vanlig tlf linje fra syttitallet som jeg får "best effort" Internet over.  Den regnes ikke i mbit engang...

hillebillys
24.07.18 16:58

litt usikker på denne jeg..

Tveco holder til på Romeriket, ett området med god variasjon og tilbud på bredbåndmuligheter.

Hastigheten nevnt i start innlegget er ikke blant tilbudene dems.
Men ikke akkurat billige da...muttern med Get betaler mindre for 80/80 linje en hva Tveco skal ha for 10/10 linje...)

Minner meg om det ene jeg ikke husker i farta i Østfold, men den i Østfold er enda værre. Tror det var snakk om 950 eller noe pr mnd for 100/100 linje...

(Innlegget ble redigert 24.07.18 16:58)

FieldSpike
24.07.18 19:41

InnocentBystander, det er konkret og flott, synd det er fjerde gang de gir meg en konkret beskjed..

hillebillys, på tveco sine sider over bredbånd ligger linjen sombeskrevet, jeg bommet med /5..

Dette er de tilgjengelige valgene mine for øyeblikket.

https://gyazo.com/620070501080dced471b32febfc63a83

Superbredbånd 75/20 Mbit/s 499,- pr. mnd 5.988,- pr. år Se detaljer »
Speciale
SpecialeInnlegg: 5598
25.07.18 11:36
petterG: Hva slags bransje er egentlig det...?

Det er vel blitt så mange uføre nå, at man enten jobber i uførebransjen eller i yrkesbransjen :)

hillebillys
25.07.18 21:16
FieldSpike: hillebillys, på tveco sine sider over bredbånd ligger linjen sombeskrevet, jeg bommet med /5..

Jeg tenkte fiberlinje.. men det er jo det du venter på

Hos muttern (riktig nok GET) så var det også par utsettelser før dem begynte med oppgradering i borettslaget. Men når dem først starta gikk det ganske fort.  Men dem var kurant stabile før oppgraderingen.

Hun gikk fra 75/25 til 80/80 linje og betaler vel 140 eller noe for det. brl avt gjør att hun kun betaler mellomlegget fra hva som er bestemt som inngår i husleia. Og samtidig får hun rabatt for totalkunde da hun har tillegg både på tv, tlf og Internet.

Selv om kabel var kurrant stabilt så mener hun fiber er mer stabilt. Men har hat par ganger hvor ting må slås av og på. Og da har vist etter hennes oppfatning, det noe betydningen i rekke følgen ting slås på...

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 257
16.08.18 08:11

For å si det det veldig enkelt så er det egentlig lite du får gjort, men du kan selvfølgelig klage til forbrukerrådet (de har en egen side for klager på bredbånd).

De kommer uansett ikke til å gjøre noen forbedringer på den gamle kabelen nå som de skal legge fiber inn i bygget ditt, så det beste er nok bare å ringe annenhver dag for å be om en oppdatering og samtidig høre med den/de i borettslaget som har kontakt med leverandøren (i forbindelse med fiber).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester