Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Virius i nettleser?

NYTT TEMA
dopplereffekten
dopplereffektenInnlegg: 1
07.08.18 23:32

Hei! Nå nylig er det ett eller annet som har "tatt over" nettleserne mine. Dette gjelder både chrome, edge og explorer. Ta chrome som eksempel: Jeg åpner nettleseren, og kommer til min normale startside, google. Men URL'en er HOMEPAGE-GO, eller HOME-QOO.COM hvis jeg googler noe. Jeg får da opp masse ads og reklame, før google sine resultater. Dette har jeg aldri opplevd før, og problemet bare dukket opp ut av det blå. Hjalp ikke å reinnstalere programmene. 

Noen som har vært borti dette før, eller vet hvordan jeg fikser det?

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4688
08.08.18 08:05

Chrome: Gå til innstillinger, evt. skriv chrome://settings/

Finner du riktig søkemotor og riktig side som skal startes ved oppstart?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9530
08.08.18 19:56

Det der høres ut som en malware.  

Usikker hva som er best, kanskje scanne med malwarebytes? (En stund siden jeg har hatt slike problemer) https://www.malwarebytes.com/

M
ener det er en 14 dagers gratis mulighet på den.

Pcworld har en artikkel på dette du kan titte på

Det finnes flere hjelpe programmer til dette. Hvem som er best er det sikkert mange meninger om.

Og nei, hjelper ikke å reinstalere nettleseren, for disse har nok "gjemt" seg i c:system eller kanskje under bruker/brukernavn/appdata/local   (Feks)   Beste er å finne ett program i hjelpen.  Men har du flaks, kan det hende du finner under "programmer og funksjoner" og kan avinstaleres normalt.

(Innlegget ble redigert 08.08.18 19:57)

gjespe
gjespeInnlegg: 22673
13.08.18 12:01
dopplereffekten: Noen som har vært borti dette før, eller vet hvordan jeg fikser det?

Har du prøvd noe så enkelt som å kjøre en CCleaner rydde opp på disk og i registeret i første omgang å så restarte?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg