Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det gebyrer på innskudd hos Betsson/Unibet?

NYTT TEMA
supersubben
supersubbenInnlegg: 634
14.08.18 00:27

Hei,

Jeg har overført 100 kr* 4 til Betsson og Unibet, men nå ble jeg litt redd for at det skal komme noen gebyroverraskelser i ettertid. Noen som har erfaring med hvor dyrt det kan være? Beløpene jeg overførte har blitt trukket fra kontoen med en gang, 

Det står på Betsson:  "
Vær oppmerksom på at ekstra gebyrer fra banken kan påløpe for internasjonale overføringer, da transaksjonen utføres i euro". 

På Unibet: «Selv om vi ikke opererer med gebyr for en bestemt betalingsmåte, kan banken eller leverandøren likevel kreve gebyr.»

Noen som har peiling på hvor dyrt det kan være å overføre cash til et spillselskap med norsk kredittkort? Har Nordea. Men jeg tror det er en tredjepart involvert her, så kan jo hende jeg trekkes mer senere.

Setter stor pris på tilbakemelding.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 23986
14.08.18 00:49

Interessert i en fremtid som hekta på pengespill ?

En halv mill i gjeld

bo på gutterommet

ingen bil

ingen leilighet

ingen dame

Stadig flere går i den fella. Vi ser det her inne også. Mistet for et år siden en hyggelig fyr i Vålerenga-tråden. Han orket visst ikke mer av dette livet. Sitte på gutterommet og satse en hundrelapp i helga som han fikk av mora. All lønna hans gikk til å betale spillegjeld.

(Innlegget ble redigert 14.08.18 00:50)

JackNapier
JackNapierInnlegg: 3286
14.08.18 07:36

Du gambler ikke med penger du ikke har, idiot.

supersubben
14.08.18 11:54
JackNapier: Du gambler ikke med penger du ikke har, idiot.

Idiot, er det der vi er?

En liten misforståelse kanskje. Jeg ser jeg skrev kredittkort, det er selvfølgelig ikke det. Det er et vanlig bankkort. Jeg har heldigvis god nok råd til å spille litt- Jeg lurte bare rett og slett på hvor mye gebyrer det er. For å si det sånn, det er første gang jeg setter inn penger på et utenlandsk spillselskap, så det er derfor jeg lurer. 

supersubben
14.08.18 11:56
BigGeorge: Interessert i en fremtid som hekta på pengespill ?

Det er første gang jeg setter inn penger på et utenlands spillselskap, så du kan ta det helt med ro. Men ser at "kredittkort" kan misforstås. Jeg satt inn penger med en vanlig bankkort. Du har null å bekymre det for, jeg ønsker bare å forhøre meg om gebyrene.

JackNapier
14.08.18 12:09
supersubben: Idiot, er det der vi er? En liten misforståelse kanskje. Jeg ser jeg skrev kredittkort, det er selvfølgelig ikke det. Det er et vanlig bankkort. Jeg har heldigvis god nok råd til å spille litt- Jeg lurte bare rett og slett på hvor mye gebyrer det er. For å si det sånn, det er første gang jeg setter inn penger på et utenlandsk spillselskap, så det er derfor jeg lurer.

Kredittkort er ikke en "liten" misforståelse i denne sammenheng, det endrer hele premisset.

Jeg forstår ikke helt hvor du venter å få gebyrer for å sette inn penger, gebyrene kommer hovedsakelig når du tar ut penger.

Torotto
TorottoInnlegg: 14390
14.08.18 17:01
supersubben: En liten misforståelse kanskje. Jeg ser jeg skrev kredittkort, det er selvfølgelig ikke det. Det er et vanlig bankkort. Jeg har heldigvis god nok råd til å spille litt- Jeg lurte bare rett og slett på hvor mye gebyrer det er. For å si det sånn, det er første gang jeg setter inn penger på et utenlandsk spillselskap, så det er derfor jeg lurer.
supersubben
14.08.18 23:32
Torotto: Her

Tusen takk :)

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
22.08.18 16:13
JackNapier: Kredittkort er ikke en "liten" misforståelse i denne sammenheng, det endrer hele premisset.

At man betaler med kredittkort betyr ikke at man bruker penger man ikke har. Det er et premiss du har laget deg selv :)

Har man styr på økonomien er det mer lønnsomt å bruke kredittkort, det er ørten steder man opparbeider seg bonuspoeng ved kjøp via kredittkort, og det er 30 dager rentefritt kjøp, så man kan legge penga sine et sted med avkastning de 30 dagene og så betale fakturaen på kredittkortet ved forfall.

Det tjener de jo inn på de som ikke har styr på økonomien, men du kan ikke bare anta at bruk av kredittkort betyr at du bruker penger du ikke har.

general84
general84Innlegg: 2230
22.08.18 16:39

Jo det syntes jeg man kan anta i dagens samfunn. Dessverre sjokkerende mange som ikke skjønner hva renter er en gang og med rekordhøyt mislighold på både forbrukslån og kredittkort er det nesten unntaket som bruker kredittkort «riktig». 

JackNapier
22.08.18 18:09

Jo, jeg kan anta det når du bruker kredittkort til å spille på oddsen. Du får ingen bonuspoeng eller liknende når du setter inn penger med kreditt der.

Kontekst og sånt vettu...

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
22.08.18 20:51
JackNapier: Jo, jeg kan anta det når du bruker kredittkort til å spille på oddsen. Du får ingen bonuspoeng eller liknende når du setter inn penger med kreditt der. Kontekst og sånt vettu...

Du kan selvfølgelig anta, men ikke dømme, da må man spørre om fakta i stedet for å automatisk anta at folk ikke vet hva de driver med :)

Jeg skulle bare forklare at bruk av kredittkort betyr ikke galskap, i noen sammenhenger sparer man penger på det.

Men når det er sagt, så avskyr jeg hele bransjen som lever av å tjene "fantasipenger" på at andre folk sliter økonomisk. Jeg selv ga totalt faen når jeg var yngre og sliter meg gjeld fra "gammel moro". 

Da sitter de å gnir seg i henda og krever 12% rente eller noe og halvparten av min nedbetaling er fuckings gratis penger til folka.

(Innlegget ble redigert 22.08.18 20:57)

JackNapier
23.08.18 06:43

Jeg er fullstendig klar over at å bruke kredittkort kan være helt uproblematisk, men nå må du ta stilling til konteksten i denne saken da.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg