Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internettet funker ikke.

NYTT TEMA
Emilian
EmilianInnlegg: 1
04.10.18 12:01

Hei, er det noen som kan hjelpe meg?

Noen ganger, funker ikke internettet. For eksempel: Det funker, også funker det ikke etter 10 sekunder, og da må jeg drive å slå av og på internettet. Noen ganger må jeg også koble ut internettkabelen. Men ingenting funker. Det er noen ganger at internettet funker i ganske lang tid. Men oftest så må jeg drive å skru det av og på.

Så, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at det kan funke hele tiden?

Bantor
BantorInnlegg: 525
04.10.18 13:13

Kan det være noe galt med TCP/IP protokollen din? Hvis du kan åpne den i Windows kan du kanskje fikse det?

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15286
04.10.18 16:42

Ring din nett-leverandør.  De er eksperter på slike problemer.

silas
silasInnlegg: 19131
06.10.18 09:08
Emilian: Hei, er det noen som kan hjelpe meg? Noen ganger, funker ikke internettet. For eksempel: Det funker, også funker det ikke etter 10 sekunder, og da må jeg drive å slå av og på internettet. Noen ganger må jeg også koble ut internettkabelen. Men ingenting funker. Det er noen ganger at internettet funker i ganske lang tid. Men oftest så må jeg drive å skru det av og på. Så, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at det kan funke hele tiden?

Hvilken bredbåndsrouter har du? 

Gibralfaro
GibralfaroInnlegg: 297
06.10.18 11:33
Emilian: Så, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at det kan funke hele tiden?

Om det er trådløst nett så kan det være forstyrrelser på signalene, så du kan forsøke å logge deg på ruteren og endre kanal og båndbredde. Har du mulighet til å koble på via kabel så kan du eventuelt gjøre det.

Grad
GradInnlegg: 176
06.10.18 21:19

Problemet med wifi eller med kabel internett ?

Hvis problemet med wifi. Hva mye brukere koblet til din wifi ?

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 10001
11.10.18 20:44
Emilian: Hei, er det noen som kan hjelpe meg? Noen ganger, funker ikke internettet. For eksempel: Det funker, også funker det ikke etter 10 sekunder, og da må jeg drive å slå av og på internettet. Noen ganger må jeg også koble ut internettkabelen. Men ingenting funker. Det er noen ganger at internettet funker i ganske lang tid. Men oftest så må jeg drive å skru det av og på. Så, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at det kan funke hele tiden?

Sett modemet tilbake til fabrikkinstillinger! Er alltid en lite hull du kan stikke inn en nål, og holde denne mekanismen inne noen sekunder, så starte det hele opp igjen. Om ikke ta kontakt med din leverandør, de kan sende deg et nytt modem som du kan prøve med.

Om ikke så ligger kanskje feilen i sentralen som sender signalene til deg, så her kan det være mange feilkilder som gjør det umulig for oss å hjelpe deg spesifikt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester