Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Internett (Hjelp)

NYTT TEMA
ZektiC
ZektiCInnlegg: 7
12.10.18 21:02

Jeg bor på en Folkehøyskole og her har kommunen gjort sånn at man ikke kan logge seg inn på ps4 på det nette. Så jeg lurer på om det finnes en mulighet til og få nett, utenom 4g. 

Setter pris på et seriøst svar.

petterG
petterGInnlegg: 9557
12.10.18 22:39

Da må du kanskje fortelle hvor i landet du befinner deg...

ZektiC
13.10.18 22:51

Østfold

petterG
petterGInnlegg: 9557
13.10.18 23:04
ZektiC: Østfold

Hvis noen skal kunne hjelpe deg må du fortelle hvor. Østfold er stort, det som er mulig i Moss funker ikke nødvendigvis i/på Rakkestad...

ZektiC
13.10.18 23:32

Det er i Sarpsborg (skjeberg)

ZektiC
14.10.18 15:59

Kan jeg bruke den vpn’en hele tiden eller må jeg abonnere på det?

Torotto
TorottoInnlegg: 15751
14.10.18 19:51

Du må vel abonnere på en VPN, hvis du skal være sikker på god hastighet. 

Men først må du se om du får det til å virke.

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 304
16.10.18 18:32
ZektiC: Kan jeg bruke den vpn’en hele tiden eller må jeg abonnere på det?

Det beste er å sette opp en ruter dedikert til PS4en din, en ruter satt opp med VPN (du bør forøvrig velge en tjeneste som har servere i Norge). Gratis VPN tjenester vil ikke duge siden de ofte er ustabile og trege, derfor må du belage deg på å betale mellom 50-100kr mnd basert på hvilken leverandør du velger.

Ruteren er den beste løsningen, men også den dyreste... heldigvis finnes det en annen løsning også. Du kan bruke en PC eller en Mac for å få til det samme, da deler du bare nettverket fra datamaskinen til PS4en din via en nettverkskabel. Dette er nok den enkleste og billigste løsningen, du trenger fortsatt en VPN tjeneste men du slipper å sette opp en dedikert ruter. Det står enkelt forklart hvordan det kan gjøres her.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18664
18.10.18 08:39

Du må da ikke skylde på kommunen. Det er folkehøyskolens eier som har ansvar for alt som har med skolen å gjøre. Ta det opp med skolens administrasjon.

Torotto
TorottoInnlegg: 15751
18.10.18 10:28

Skjeberg Folkehøyskole ligger under Fylketskommunen og inne på skolens sider, så er det opplyst at IKT regler er Fylketskommunens.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg