Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kommunisme

NYTT TEMA
richardoslagulf
richardoslagulfInnlegg: 8
17.10.18 21:23

Kommunisme er en bra ideologi som har fungert veldig bra før og som fortsatt fungerer veldig bra!

(Innlegget ble redigert 17.10.18 21:23)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9761
19.10.18 23:50

Kommunistisk pc kunne vært interessant å prøve...

Har du noen forslag?

Men helt hvor i verden mener du att kommunisme fungerer, og faktisk er i sin rene form?

Kommunisme er en teori etter en ideologi som ikke er brukt i sin helhet noen steder i verden. Og har aldri vært brukt i sin rette/hele form. 

Derfor får det aldri hatt fungert før, og kan ikke fungere nå. Siden ingen land i verden har innført kommunisme i sin rene form etter ideologien til Karl Marx og Friedrich Engels.

Men må innrømme att hele teorien att ingen eier noe, ingenting er mitt, alt er alles..  Nei jeg deler ikke den i sin rene form.

Som menneske må jeg ha noe som er mitt, bare mitt.
Det holder ikke bare å få tildelt av staten.  Tildelt arbeid, tildelt transport, tildelt mat, tildelt bolig, tildelt feriemål...

Noen ganger, eller faktisk ganske ofte vil jeg ha noe jeg ønsker meg, gjøre noe jeg vil...

Men ideologien mener att ingenting skal eies privat, og det ikke skal være en statsmakt. Dette faller i grus på sin egen urimelighet, for om alt i landet skal være felles, ingenting privat. Så må jo en statsmakt styre dette og fordele alle godene og byrdene på folket.

Tar du vekk statsmakt, så må privat næring styre...

(Innlegget ble redigert 19.10.18 23:50)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg