Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blokkere mail

NYTT TEMA
Johnsli
JohnsliInnlegg: 13920
21.10.18 22:43

Jeg har hotmail/outlook-konto, og lurer på om det finnes en måte å blokkere mail med bakgrunn i avsendernavn.

Altså, blokkere mail som kommer fra avsender "xxx" eller helst fra navn som inneholder "xxx".

Får til å blokkere mailadresser, men det nytter ikke da mailene kommer fra forskjellige adresse hver gang.

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 318
22.10.18 17:50
Johnsli: avsender "xxx"

Registrert deg på for mange av nettets ymse sider?

Jeg er usikker på om det er mulig å blokkere alle e-poster som inneholder en spesifikk bokstavkombinasjon som f.eks "xxx". Du kan prøve å forbedre spam filteret ditt og i tillegg blokkere domenene disse e-postene kommer fra.

petterG
petterGInnlegg: 9562
22.10.18 20:44
Johnsli: Altså, blokkere mail som kommer fra avsender "xxx" eller helst fra navn som inneholder "xxx".

Hvis du bruker webmail aner jeg ikke om det er mulig, men i de fleste epostklienter(som fex. Microsoft Outlook) er dette vanligvis standardfunksjoner.

Johnsli
22.10.18 21:30
AccountsReceivable: Registrert deg på for mange av nettets ymse sider?

Jo, sikkert noen jeg ikke burde. Stort sett får jeg lånetilbud eller sammenligning av lån. Mesteparten havner jo i junkmail så det er jo forsåvidt greit, men jeg kunne tenke meg å blokkere de helt slik at de ikke kommer dit engang. Dette fordi jeg uansett må scrolle gjennom for å se at det ikke er noe som har havnet der som skulle vært i inboxen.

Jeg har ikke outlook fra office, men den gamle hotmail (logger meg inn via hotmail.com og blir videresendt til outlook live) og der ser oppsettet annerledes ut og jeg får ikke gjort de samme innstillingene som i microsoft outlook, eller hva det heter.

Hvis jeg kunne blokkert all epost fra avsender som heter "lån" og lignende hadde det hjulpet.

lok1
lok1Innlegg: 5138
23.10.18 01:13

Kan ikke komme på hvordan man gjør det i nye Outlook, men det har vært mulig tidligere å blokkere ord. Du kan uansett blokkere både eposter og domener. Trykk på tannhjulet oppe i høyre hjørne. Trykk Options. Se i venstre marg der du finner alternativer for junk.

(Innlegget ble redigert 23.10.18 01:15)

lok1
lok1Innlegg: 5138
23.10.18 01:24

Ser ut som at det er tatt bort :(

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18664
23.10.18 13:47

Høyreklikk på den ønskede mail i lista over innkomne mailer til venstre på Outlook (ikke på den åpnede mailen), klikk på "Junk" eller hva det heter på norsk, og klikk deretter på "Block Sender". Jeg har en helt ny Outlook-versjon.

(Innlegget ble redigert 23.10.18 13:48)

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6890
23.10.18 20:51

Ja, høyreklikk på meldingen du ønsker å blokkere. Da kommer det opp mange alternativer. Der finner du alternativet - blokker. Velger du den kommer det opp en info boks med spørsmål om du vil blokkere. 

Johnsli
24.10.18 00:05

Jo, men da blokkerer jeg kun den adressen den mailen kommer fra. Da kommer det et vindu med "Block Søk lån"? All messages from s8166idm5m9@meisterimmediately..... etc will be blocked". Altså får jeg kun blokkert mailer som kommer fra den adressa, 

Jeg kan også trykke på "create rule", "Always move messages from Søk lån to block folder", men når jeg går inn på rule list står det "move all messages from Søk lån to block list: If the message was received from s8166idm5m9@meisterimmediately..... etc, move the message to block list and stop processing more rules on this message".

Jeg kan teste det siste alternativet og se om det gjør noen forskjell, men tviler. Det jeg ønsker er altså f,eks. å blokkere alle mail som kommer fra avsender "Søk lån" uavhengig av hvilken mailadresse "Søk lån" sender fra.

Tror jeg får prøve å kontakte support og høre om de har noen løsning på det.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6890
24.10.18 11:46
Johnsli: Jo, men da blokkerer jeg kun den adressen den mailen kommer fra. Da kommer det et vindu med "Block Søk lån"? All messages from s8166idm5m9@meisterimmediately..... etc will be blocked". Altså får jeg kun blokkert mailer som kommer fra den adressa,

Det er riktig, men jeg har god erfaring nå for jeg var tålmodig og blokkert alle tilbud som kom i løpet av fem uker. Nå er det lenge mellom jeg trenger å blokkere tilbud om lån. Skulle det komme ett tilbud tar det tre sekunder før det problemet er løst. 

Johnsli
24.10.18 23:35
PerryAndre: blokkert alle tilbud som kom i løpet av fem uker

Kom de i innboksen eller junk mail? Kommer de nå i junk mail?

Jeg har vært i kontakt med outlook support, og jeg har ikke fått noe direkte svar på om det jeg lurer på er mulig eller ikke.

Det jeg har testet nå er å blokkere basert på ord i emnefelt eller tekst i mail, men jeg fant fort ut at de mailene uansett kommer til junk mail-boksen. Samtalen jeg hadde med support bekrefter også det. Mail man blokkerer slutter ikke å komme, men de havner i junk mail i stedet for i inbox.

Så konklusjonen er at den funksjonen jeg ønsker ikke eksisterer i outlook.

RoyalGard
RoyalGardInnlegg: 8579
25.10.18 12:38

Du kan ikke gjøre dette via hotmail. Ikke på WEB iallefall

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12191
21.12.18 11:04

Bruk gmail og blokker alle idiotene etter hvert som de dukker opp. 

Ikke stort vanskeligere enn det.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9800
22.12.18 11:53

I hotmail på web så kan du også blokkere domener. 
Men spam mail har en tendens til å bytte domene fortere en andre skifter undisser...

Har ikke funnet enda mulighet til å sperre på stikkord i emne eller tekst.

Savner muligheten på web mailen å sperre "Lån", "Kredittverdig" "godkjent kreditt" "gratis iphone" osv.....

Jeg mener F.eks Apache mail client (skreiv jeg det riktig tru) har denne muligheten. Men det hjelper jo kun på pc'n med den clienten.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9800
22.12.18 11:58
tinnyme: Bruk gmail og blokker alle idiotene etter hvert som de dukker opp.

Gmail har nada slikt i forhold til hotmail.
Så google er langt flinkere på dette området.

Jeg bruker begge, har samme "navn" på gmail og hotmail. Bare etter @ som er endret)

Og hatt kontoene helt fra det startet (Gmail er vel ca 8-10 år "nyere" en Hotmail) Så begge er "gamle" kontoer som er mye brukt ved innlogginger og registreringer på nett. Er jo det jeg har dem til.

Men like vell, kjempe forskjell på slikt...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg