Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skjerm som flimrer

NYTT TEMA
marim
marimInnlegg: 23
03.11.18 17:28

Skjerm på bærbar MSI flimrer litt av og på, noen ganger blir den helt hvit. Er dette noe som kan fikses? Har lastet ned ny driver, bedra seg ikke, skjermen flimrer mindre/ikke når man lirker skjermen litt frem og tilbake. Virker som problemet ligger i koblingen mellom skjerm og pc. Inverteren? Eldre enn 2 år. 

Skal uansett kjøpe meg ny, ønsker en mindre pc som er bedre å ha meg seg rundt om, men noe å selge?

Torotto
TorottoInnlegg: 14727
03.11.18 19:06
marim: Inverteren?

Mest sannsynlig. Det kan du sjekke ved å kople opp en ekstern skjerm, Hvis den er ok så er det inverter  eller kabel. 

marim
03.11.18 19:23

ekstern skjerm er ok, flimrer mer når ikke strømmen er koblet til. Har ikke greie på dette, er det dyrt/vanskelig å bytte inverter? sånn i forhold til å få solgt den ganske raskt, om noen er villige til å kjøpe reparasjonsobjekt..

(Innlegget ble redigert 03.11.18 19:34)

Torotto
TorottoInnlegg: 14727
03.11.18 20:00
marim: Har ikke greie på dette, er det dyrt/vanskelig å bytte inverter?

Ikke spesielt dyrt kjøper du over nettet. 

Her eksempel. GX 700 serie. 

Så bør du gå inn å finne hvordan din maskin kan demonteres i dette området.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8368
05.11.18 09:26
marim: Eldre enn 2 år.

Fem års reklamasjonsrett på PC.

marim
05.11.18 21:16
InnocentBystander: Fem års reklamasjonsrett på PC.

Ja, jeg husker ikke nøyaktig hvor gammel den er, og finner ikke ordren på nettbutikken sin side heller.. men på et eller annet vis så har klistrelappen som det står "garanti gjelder ikke hvis ødelagt" blitt revet opp, så da gjelder ikke reklamasjonen heller?

Jeg har uansett åpnet opp skjermen, og festet kabelen på nytt, nå er det ikke mer flimring, håper det holder seg sånn. Ikke imponert over MSI på dette området..

Grad
GradInnlegg: 230
11.11.18 10:15

Dårlig kontakt .

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester