Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Apple MacBook Air with Retina display

NYTT TEMA
pvb
pvbInnlegg: 1
17.11.18 14:53

Er det noen som har erfaring med nye Apple MacBook Air with Retina display? Vurderer å kjøpe en, men jeg synes den har blitt dyr?

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 282
21.11.18 14:53
pvb: Er det noen som har erfaring med nye Apple MacBook Air with Retina display? Vurderer å kjøpe en, men jeg synes den har blitt dyr?

Det kommer helt an på hva du forventer å få ut av den eller hva du skal bruke den til. Kjøper du en MacBook betaler du blodpris uansett hvordan du ser på det, så det må man egentlig bare være forberedt på. Ser du på en laptop på samme måten du ser på et klesmerke har jeg full forståelse for at du går for et slikt kjøp.

Personlig hadde jeg ikke giddet å ha en laptop uten USB inngang siden jeg bruker den nesten hele tiden (jeg gidder heller ikke drasse på en thunderbolt overgang), generelt passer den rett og slett ikke mitt bruk. Det betyr jo selvfølgelig ikke at den ikke passer ditt bruk, men det kan være greit å la det gå et par måneder før du hiver deg rundt å bestiller den med tanke på fiaskoen MacBook Pro 2018. Pro versjonen var så dårlig at jeg hevet kjøpet etter en uke, i ettertid ble jo dette åpenbart med all kritikken som kom ut i diverse forum.

Du får ta min skepsis med en klype salt. Det beste er nok å se litt videoer på YouTube og ikke minst teste den litt i butikken før du bestemmer deg, bare ikke forvent noe fantastisk ytelse for det er den ikke lagd for. Jeg er ikke automatisk negativ til Apple (skriver faktisk dette på en MacBook Pro 2015), men jeg har ikke latt meg imponere av det som har kommet nå i det siste. I tillegg har jeg et hatforhold til Apple når det kommer til "right to repair", de vil heller ha deg til å kjøpe en ny laptop for 13k enn å bytte nettverkskortet ditt for 900 kroner (og de prøver aktivt å hindre andre i å reparere produkter de har produsert, noe jeg selv har fått erfare).

Alt dette til side så har laptopen en bra skjerm og Apple har etter min mening markedets beste touchpad, lekkert design har den også. Om den er verdt 13.000 kr kommer vel an på øyet som ser, men den er ikke det beste alternativet på markedet for ultrabooks.

(Innlegget ble redigert 21.11.18 14:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester