Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Emailen i Windows 10 - noen erfaringer?

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 19524
17.11.18 17:57

Den er ok på mange måter, men har et rart problem (om jeg skulle bruke den).

Mailer som jeg skriver og sender, blir sendt.
Det bekreftes hos mottaker (i rommet ved siden av).
Men det lagres som regel ikke noe i sendt-bokser.

Jeg har 2 kontoer og får fint sendt fra begge.
Nylig la den første seg i sendt-boks, men denne forsvant og ble så erstattet kun av den andre som ble sendt.
Deretter la ikke noe seg i sendt-boks.

Altså - problemet er at ting vanligvis ikke legger seg i sendt-boksen.
Noe erfart liknende?

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 282
21.11.18 13:59

Ser flere tråder i Microsoft Forumet som omtaler lignende problemer, jeg anbefaler deg å spørre der inne siden det virker som om brukerne har måtte løse det på forskjellige måter (alt etter hva roten til problemet har vært). I noen tilfeller virker det som om klienten ikke vil synce fra webmail serveren og i andre tilfeller har ikke engang webmailen opprettet en "Sent Items" mappe.

Personlig bruker jeg Outlook, men det er i hovedsak kun på grunn av jobb. Før brukte jeg eMClient, du kan jo teste det ut å se om du har de samme problemene der. Programvaren er forøvrig gratis, brukervennlig og har kuttet de overflødige funksjonene de fleste aldri vil ha bruk for.

*Edit: Gratisversjonen støtter kun 2 kontoer.

(Innlegget ble redigert 21.11.18 14:01)

return_of_drakkar
21.11.18 19:40
AccountsReceivable: Ser flere tråder

Takk for kommentar. Mailen virker lurvete ja.

gjespe
gjespeInnlegg: 24628
22.11.18 07:12
AccountsReceivable: I noen tilfeller virker det som om klienten ikke vil synce fra webmail serveren og i andre tilfeller har ikke engang webmailen opprettet en "Sent Items" mappe.

Jeg merker at den forsinker all mail noen ganger opp til flere minutter. Mens mailen kommer med en gang til nettbrett eller mobil - kommer mailen på PC'en senere.

Ellers er det flere sendt bokser.

Nå bruker jeg mest gmail og min egen domenemail men denne forsinkelsen i win appen irriterer meg. For ellers er det en grei mail app.

(Innlegget ble redigert 22.11.18 07:13)

return_of_drakkar
22.11.18 13:56
gjespe: Jeg merker at den forsinker all mail noen ganger opp til flere minutter. Mens mailen kommer med en gang til nettbrett eller mobil - kommer mailen på PC'en senere. Ellers er det flere sendt bokser. Nå bruker jeg mest gmail og min egen domenemail men denne forsinkelsen i win appen irriterer meg. For ellers er det en grei mail app.

Samme her, forsinkelser og faktisk flere sendt-bokser på ulikt språk.

Har du opplevd at en mail kan forsvinne av seg selv fra en sendt-boks når du sendte en mail til samme mottaker litt senere?

gjespe
gjespeInnlegg: 24628
22.11.18 14:47
return_of_drakkar: Har du opplevd at en mail kan forsvinne av seg selv fra en sendt-boks når du sendte en mail til samme mottaker litt senere?

Ja - og jeg har 3 sendt bokser med forskjellige navn. :)

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 282
22.11.18 17:51

Dere gjør vel best i å bytte klient, ser ingen grunn til å skulle bruke Mail appen i Windows 10 når det finnes langt bedre alternativer som ikke koster ei krone å bruke og tar under 5 minutter å bytte til.

Mail appen slår meg som en app Microsoft presset til livs bare for å ha standardprogram som kom ferdigpakket med W10, slikt leder sjeldent til god programvare. 

(Innlegget ble redigert 22.11.18 17:55)

return_of_drakkar
24.11.18 08:55
AccountsReceivable: Dere gjør vel best i å bytte klient, ser ingen grunn til å skulle bruke Mail appen i Windows 10 når det finnes langt bedre alternativer som ikke koster ei krone å bruke og tar under 5 minutter å bytte til.
Mail appen slår meg som en app Microsoft presset til livs bare for å ha standardprogram som kom ferdigpakket med W10, slikt leder sjeldent til god programvare.

Det er nok en selvplage å bruke Win10-mailen ja.
Grunnen til at jeg ville prøve den er at den da er/skulle være en del av Win10-pakka.
På samme måte som Edge-nettleseren, som jeg faktisk synes fungerer veldig bra for meg. Men mailen har fungert skal jeg si - litt etter eget velbefinnende - ikke for innkomne mailer, men for både sendinger og slettinger (søppelkasse). Jeg skal dog granske den litt mer, om ikke annet enn for å "forstå" den :).

(Innlegget ble redigert 24.11.18 08:55)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15643
27.11.18 22:53

Thunderbird fungerer som Outlook i form, men er mye mer moderne.  Har brukt dette lenge, og er 100% fornøyd.

return_of_drakkar
28.11.18 19:39
TomPadang: Thunderbird fungerer som Outlook i form, men er mye mer moderne. Har brukt dette lenge, og er 100% fornøyd.

Notert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester