Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Laptop henger seg

NYTT TEMA
lsklars
lsklarsInnlegg: 71609
01.01.19 17:27

Har en Acer som jeg har hatt i et drøyt år som nå har begynt å låse seg helt når jeg er borte i fra pc`n i noen minutter. Dette skjer ikke når jeg er aktiv på laptopen, kun hvis jeg er borte i et øyeblikk. 

Noen som veit hva det kan være? 

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15723
01.01.19 19:23

Vi er ikke synske.  Du gir alt for lite info.

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 641
01.01.19 19:58

Det høres kanskje mest ut som en driver som blir hengende i loop når en komponent går idle.

Det første du bør gjøre er å oppdatere alt av drivere, og sjekk også på sidene til Acer om det har kommet en nyere BIOS, og installer den i så fall. Hvordan du gjør dette, står sikkert forklart på sidene deres. Hvis ikke finnes det et utall nettsider og YouTube-videoer som forklarer hvordan så det er bare å søke.

Hvis ikke oppdatering av BIOS og drivere hjelper, kan du laste ned WhoCrashed for å finne ut nøyaktig hvilken driver som kræsjer og eventuelt tilbakestille den til en eldre versjon som fungerer. Hvordan WhoCrashed fungerer kan du lese her.

For øvrig: Dersom du bruker en screensaver, fjern den og se om det hjelper.

Dette er iallfall noen av de løsningene som favner bredest uten å vite noe mer konkret om feilen. Hvis du søker på nett så finner du helt sikkert en lang rekke andre mulige problemer og løsninger.

Torotto
TorottoInnlegg: 15719
01.01.19 21:36
lsklars: Dette skjer ikke når jeg er aktiv på laptopen, kun hvis jeg er borte i et øyeblikk.

Kan være strømstyring.

Trykk Widowsknapp + X  og velg system.  Velg Strøm og Hvilemodus.

Her kan du gå videre med å finstille ulike alternativ  Se her.

Sjekk også eventuelt andre deler av den likke boksen , for strømalternativer. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 71609
02.01.19 12:37
Torotto: Kan være strømstyring.

Og det ser ut som det var nettopp strømstyring. Harddisk og inaktivitet sto på 2 minutter, så nå endret jeg til 15 og det fungerte. 

Takk for hjelp og tips folkens! 

Fjøsbonden
FjøsbondenInnlegg: 16768
03.01.19 23:55
lsklars: Takk for hjelp og tips folkens!

Det var da så lite.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg