Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaringer med Wondershare Filmora?

NYTT TEMA
Eivinder
EivinderInnlegg: 769
12.01.19 21:44

Noen som har erfaring med kjøp av dette redigeringsprogrammet? Jeg har brukt gratisversjonen og syns det funker veldig bra. Det koster rundt 60 dollar for ubegrenset bruk (for å få bort vannmerket på videoene). Verdt det?

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 607
14.01.19 19:32
Eivinder: Noen som har erfaring med kjøp av dette redigeringsprogrammet? Jeg har brukt gratisversjonen og syns det funker veldig bra. Det koster rundt 60 dollar for ubegrenset bruk (for å få bort vannmerket på videoene). Verdt det?

Jeg kjenner ikke noe til dette programmet, men et godt tips for alt av programvare er å ta en titt på alternativeto.net og få oversikt over hvilke alternativer som faktisk finnes.

Det mest brukte alternativet som er free and open source er nok Kdenlive. Andre populære valg i samme kategori, avhengig av hvilke behov du har, er f.eks. Shotcut og Avidemux.

Ut fra de få kommentarene som var på alternativeto, later det til at folk er ganske kritiske til Wondershare Filmora. Hvis du søker på tester og vurderinger av programmet, finnes sikkert mye slikt som kan være til hjelp.

Fishstick
FishstickInnlegg: 25474
17.01.19 07:21

Filmora er helt kurant, og vel verdt 60 dollars - om du ikke skal redigere veldig mye og avansert. Det er veldig enkelt å bruke selv for amatører, og det renderer i god kvalitet. Jeg har ikke prøvd noen gratis alternativer som er bedre, totalt sett. Som innsteg til videoredigering vil jeg anbefale det. Det går også an å jobbe på en PC/Mac som ikke er state of the art, fordi det er temmelig lettdrevet. Bare husk å kjør render på effekter underveis i redigeringen, hvis ikke vil ting etterhvert begynne å gå tregt.

Om du tenker å redigere mye og mer avansert, er Adobe Premier Pro veien å gå. Sony Vegas er også et alternativ, men APP sin integrasjon mot andre Adobe-produkter (After Effect, spesielt) gjør at det iallefall for meg er weapon of choice for videoredigering. Ulempen med APP er at det krever temmelig heftig hardware for å fungere knirkefritt, så har det en bratt læringskurve om du ikke er kjent med Adobe-software. Finnes dog tonnevis med tutorials og forklaringer på alt mulig på youtube og andre steder.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg