Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får ikke lyd på Chromecast.

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 2381
12.02.19 20:20

Prøver nå Chromecast på kampen fra Manchester. Fra Sumo til stue, men det kommer ingen lyd på planken. Noen som har en løsning på det? Kjører nå med lyden på tv'n. 

Har prøvd både i utgang 1 og utgang 2. Men det kommer ingen lyd. Har ikke tuneren på for da kommer lyden fra tv sendingen. 

JOlsen
13.02.19 16:02

Det var ingen respons. Da har ingen løsning på dette. Men jeg forsker videre. 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18478
13.02.19 22:56
JOlsen: Har ikke tuneren på for da kommer lyden fra tv sendingen.

Du hr altså en ekstern tuner?

Om du får lyd på lydplanken når den står på, så kan det virke som du har koblet den direkte på lydplanken og ikke går via TVen.

Sjekk hva som er koblet til lydplanken.

JOlsen
14.02.19 09:57

Forklaring. Når jeg "caster" sumo fra mobil så går det til "stue" og ikke til recorder. Caster jeg f. eks. Youtube  fra mobil går det til recorder og det blir lyd på planken. Valget "recorder" kommer ikke opp når jeg caster f. eks. fotball på Sumo,. Merkelig men slik er det. 

InternalExile
14.02.19 12:42
JOlsen: Forklaring. Når jeg "caster" sumo fra mobil så går det til "stue" og ikke til recorder. Caster jeg f. eks. Youtube  fra mobil går det til recorder og det blir lyd på planken. Valget "recorder" kommer ikke opp når jeg caster f. eks. fotball på Sumo,. Merkelig men slik er det.

Det du skriver her støtter min teori om at du har lydplanken koblet til "recorder"-tuneren og ikke til TVen. Det er det ingen grunn til, for jeg antar du har HDMI mellom "stue"-TVen og "recorder". Da vil du uansett få lyd i lydplanken når du bruker "recorder".

Kobler du lydplanken til TVen vil du alltid få lyd fra det som vises på TVen, uansett om det er fra "recorder", casting til "stue" eller spiller av noen koblet til TVen via USB.

Så løsningen er enkel, bare koble lydplanken til TVen og du får en løsning som fungerer uansett og til alt.

(Innlegget ble redigert 14.02.19 12:44)

JOlsen
14.02.19 22:46

Jeg har en gammel tv og det er ikke mulig å koble lydplanken til tv. Den er minst 10 år. 

JOlsen
15.02.19 08:48

Har prøvd alt. Får ikke lyd på planken ved å koble til TV.  Dessverre. 

Torotto
TorottoInnlegg: 15752
15.02.19 19:27

Hvilken TV har du?  Fabrikat modell

JOlsen
15.02.19 23:21

Det er en LG, 10 år gammel. Ikke uttak på tv for kablene fra lydplanken, ihvertfall får jeg ikke lyd på. Har prøvd alle innganger. Fabrikat vet jeg ikke. Har ikke bruksanvisningen lenger. 

InternalExile
16.02.19 02:13
JOlsen: Det er en LG, 10 år gammel. Ikke uttak på tv for kablene fra lydplanken, ihvertfall får jeg ikke lyd på. Har prøvd alle innganger. Fabrikat vet jeg ikke. Har ikke bruksanvisningen lenger.

Selv en så gammel TV har nok garantert uttak for hodetelefoner (Mini Jack, 3.5mm) og det har nok de fleste lydplanker også. Det har min fra LG, og det er den jeg bruker siden optisk utgang på TV (Samsung) og lyplanken ikke er den samme.

Så kanskje det du trenger er bare en min-jack (3.5 mm) til mini-jack kabel.

fazz
fazzInnlegg: 22791
16.02.19 02:23

>>> Den enkleste løsningen er å koble Planken til TVen via Optisk kabel, om mulig. Da vil alt av lyd fra TVen uansett sendes til lydplanken. Dersom de ikke har støtte for optisk kabel så kan du alternativt plugge Chromecasten i HDMI på planken og en HDMI kabel mellom planken og TVen. Dersom det heller ikke er støtte for det, så begynner du å være shit out of luck. Da er det eneste alternativet ditt Headphone out fra TVen til Aux in på lydplanken.

JOlsen
16.02.19 09:42
InternalExile: Så kanskje det du trenger er bare en min-jack (3.5 mm) til mini-jack kabel.

Og hva er det? Jeg er ikke kjent med slike ting. 

JOlsen
16.02.19 09:43
fazz: Den enkleste løsningen er å koble Planken til TVen via Optisk kabel, om mulig. Da vil alt av lyd fra TVen uansett sendes til lydplanken. Dersom de ikke har støtt

Det er nok ikke optisk utgang på min gamle tv. Det blir å drømme. 

JOlsen
16.02.19 09:44
InternalExile: Selv en så gammel TV har nok garantert uttak for hodetelefoner (Mini Jack, 3.5mm) og det har nok de fleste lydplanker også. Det har min fra LG, og det er den jeg bruker siden optisk utgang på TV (Samsung) og lyplanken ikke er den samme. Så kanskje det du trenger er bare en min-jack (3.5 mm) til mini

De er koblet til dvd spiller for å få lyd på den. 

JOlsen
16.02.19 09:56
fazz: Dersom det heller ikke er støtte for det, så begynner du å være shit out of luck.

Det er nok det som er tilfelle. Ikke flere HDMI utganger på tv, har to og begge er "opptatt" 

InternalExile
17.02.19 16:15
JOlsen: De er koblet til dvd spiller for å få lyd på den

Mener du lyd fra den? Da er det AUX-inn og ikke lyd ut som hodetelefoner. Vær obs på at den kan være på siden av TVen og ikke bak.

JOlsen
17.02.19 17:59
InternalExile: Mener du lyd fra den? Da er det AUX-inn og ikke lyd ut som hodetelefoner. Vær obs på at den kan være på siden av TVen og ikke bak.

Men hvis jeg prøver på AUX-inn, hvordan får jeg lyd fra DVD? Det er bare en HDMI utgang igjen på planken, men bare to på tv. 

JOlsen
17.02.19 18:16

Der er en HDMI mellom tv og dvd, er det nok for å få lyd?

Jeg er ikke så flink på dette. Men prøver meg fram. 

InternalExile
17.02.19 18:36
JOlsen: Men hvis jeg prøver på AUX-inn

Nei, du skal ikke bruke AUX-inn, men hodetelefon-utgang.

JOlsen
17.02.19 19:04
InternalExile: Nei, du skal ikke bruke AUX-inn, men hodetelefon-utgang.

Og hva står det på den (på tv'n) Kan det stå Audio? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg