Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tlf kobler ikke automatisk til kjent nettverk

NYTT TEMA
colargol_
colargol_Innlegg: 6
22.04.19 08:14

Mobilen min kobler ikke automatisk til wifi i hjemmet. Hver gang jeg låser telefonen hopper den ut av nettet, og jeg må logge på manuelt når jeg åpner den igjen. Når jeg er på besøk hos andre, hvor jeg har logget på før, logger telefonen seg automatisk til nettet..

Ingen andre iphoner eller iPader her hjemme har dette problemet.

Noen tanker?

på forhånd takk.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 22313
23.04.19 19:29
colargol_: Noen tanker?

Har liknende problem opp mot noe annet hvor jeg må starte på nytt om telefonen slås av, men ikke om den er på.

Er det rett og slett slik at du ikke får lagret adressen til ditt eget Wifi?

Bitterman
BittermanInnlegg: 1188
24.04.19 17:29

Det første du burde prøve er å gå inn på lagrede nettverk og fjerne det for så å koble opp på nytt.

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2797
24.04.19 17:49

Tror ikke det er nødvendig å fjerne lagret nettverk. Jeg opplevde det samme på min nye Android telefon på jobbens nettverk. Gikk inn i

innstillinger>tilkoblinger>wifi> Der kan du velge "Automatisk tilkoble på nytt" på det aktuelle nettverket.

Sikkert noe lignende på iPhone hvis du bruker det.

colargol_
colargol_Innlegg: 6
25.04.19 08:28

Du har rett, det var en «autotilkobling» på iPhone også inne på innstillingene til hvert enkelt nettverk. Skjønner ikke hvorfor den plutselig var slått av.  Nå ser det ut til å være i orden. Tusen takk for hjelp, folkens!

(Innlegget ble redigert 25.04.19 08:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg