Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Varsling på mobil om stengt konto

NYTT TEMA
zteelman
zteelmanInnlegg: 6
09.06.19 22:02

Hei. Vet ikke om dette er riktig forum å spørre på, men kjører på.

Fikk varsling på SMS om at en konto var stengt, også stod det en Internett adresse: tsp eller TPS etterfulgt av ie. Noen andre som har fått denne? Virus eller noe jeg bør bekymre meg for?

fargerik
fargerikInnlegg: 60061
10.06.19 00:28
zteelman: Hei. Vet ikke om dette er riktig forum å spørre på, men kjører på. Fikk varsling på SMS om at en konto var stengt, også stod det en Internett adresse: tsp eller TPS etterfulgt av ie. Noen andre som har fått denne? Virus eller noe jeg bør bekymre meg for?

Jeg fikk samme melding i dag. Slettet den umiddelbart uten å klikke på linken. Alarmlampene lyste rødt med en gang, og alarmsirenene gjallet som basuner.

Klikk ALDRI på linker som ligger i slike meldinger.

Forrige gang de prøvde seg, "hadde de en sexvideo av meg som ville bli lagt ut på internett dersom jeg ikke betalte penger til ett eller annet sted". Det eksisterer ingen sexvideo. DELETE og glem.

(Innlegget ble redigert 10.06.19 00:35)

petterG
petterGInnlegg: 9584
10.06.19 09:37
zteelman: Noen andre som har fått denne? Virus eller noe jeg bør bekymre meg for?

Fikk den samme selv. Linken går til pålogging på en falsk Netflix-side. Svindelforsøk.

zteelman
zteelmanInnlegg: 6
10.06.19 17:23

Den er god. Takk for gode svar.

fargerik
fargerikInnlegg: 60061
14.06.19 10:24
zteelman: Den er god. Takk for gode svar.
Hansaguden
HansagudenInnlegg: 5331
05.08.19 20:51

Fått forskjellige sms som tydeligvis er svindelforsøk. 

Fikk melding om en pakke som var sendt, men ikke betalt porto. Kun kr. 19,90, men dersom noen tusen går på så blir det fort penger.

Fikk også melding om sperret konto hos Storebrand.

Ny melding om pakke som ikke var hentet.

Siste var fra en person som het Vera som purret på pakkehentingen. Ingen av meldingene viste telefonnummer. Slettet alle og håper drittsekkene snart går lei. 

(Innlegget ble redigert 05.08.19 20:52)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg