Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sjekkliste i Office?

NYTT TEMA
Sanding
SandingInnlegg: 39
12.06.19 20:14

Hei!

Ønsker å lage nye sjekklister på jobben, for å hjelpe meg selv og andre til å ikke overse ting i leveransene. Har sett at Word og Excel har verktøy for å lage sjekklister, men har ikke helt funnet ut av det.

Noen som vet om det her er mulig å gjøre linjene avhengig av hverandre? Ønsker å lage underpunkt som dukker opp når de er relevante. 

Til eksempel ønsker jeg å kunne krysse av hvis en vifte er inkludert i leveransen. Håpet er at viktige spørsmål for leveranser av vifter da skal dukke opp, men at man skal slippe å lese gjennom dette hvis man ikke leverer en vifte. 

Noen som vet om et program/tjeneste som kunne fungert til dette?

 

 

Icegod
IcegodInnlegg: 569
26.06.19 15:12

Du kan gruppere rader i Excel slik at du kan vise og gjemme dem raskt. Er det noe slik du tenker på?

https://www.youtube.com/watch?v=mJsUiaGwPfE

Eller du kan lage makroer der du kan krysse av hvilke rader som skal vises (i Excel). Litt mer avansert, men "google er din venn" og du finner oppskrifter på hvordan du gjør dette på nettet :)

https://www.youtube.com/watch?v=-4dcIYwnvpc

(Innlegget ble redigert 26.06.19 15:14)

oknext
oknextInnlegg: 3544
28.06.19 07:31
Sanding: Til eksempel ønsker jeg å kunne krysse av hvis en vifte er inkludert i leveransen. Håpet er at viktige spørsmål for leveranser av vifter da skal dukke opp, men at man skal slippe å lese gjennom dette hvis man ikke leverer en vifte.

Av Microsoft produktene så er vel MS Infopath den beste å bruke til å lage slike sjekklister med, der har du Choice controls


Ellers for Word


For avhengigheter i drop Down list 


Checkboxes som er avhengig av andre checkboxes


 


 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg