Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Flytte domene

NYTT TEMA
HKM1971
HKM1971Innlegg: 28
06.07.19 09:35

Hei!

Jeg hadde en ide om et nettsted og registrerte for et par år siden et domene og betalte for webhotel hos Bluehost. Nå ser jeg at jeg i hvert fall foreløpig må legge ideen om nettstedet på is, men jeg ønsker å beholde domenet, i tilfelle jeg skal prøve igjen senere. Jeg kan fortsette å kun ha domenet hos Bluehost, men det koster ca 400 i året (inkl. privacy protection). Nå er ikke det veldig mye penger, men siden det trolig blir flere år til jeg kan ta opp igjen ideen hadde det vært greit om det kostet enda mindre. 

Ønsker tips om et seriøst sted der jeg enkelt kan ha registrert mitt domene, og der jeg ved en senere anledning kan tilbakeføre det til Bluehost dersom ideen skal settes ut i live. 

Torotto
TorottoInnlegg: 16834
06.07.19 12:56

Her er det du leter etter.  Kr.7.00 pr. År. Tenker det er tillegg for fornying av domene årsavgift?

https://www.webhuset.no/tjenester/domene

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18793
06.07.19 17:25
Torotto: Her er det du leter etter.  Kr.7.00 pr. År.

Det står fra kr. 7,- Dette gjelder nok sikkert ikke .no domener. NORID krever jo 75,- per år for det.

https://www.norid.no/no/om-domenenavn/regelverk-for-no/vedlegg-k/

Så det er nok, som du nevner, i tillegg til den avgift. Men tviler på at det er .no domene.

(Innlegget ble redigert 06.07.19 17:27)

Speciale
SpecialeInnlegg: 6052
07.07.19 03:01
HKM1971: Ønsker tips om et seriøst sted der jeg enkelt kan ha registrert mitt domene, og der jeg ved en senere anledning kan tilbakeføre det til Bluehost dersom ideen skal settes ut i live.

Moniker & internetbs.net er de to registrarene jeg bruker på mine domener, og har aldri opplevd noe ugunstig hos noen av dem.

Men, hvorfor du absolutt skal bruke en overselgende møkkahost som bluehost, kan fuglene vite.

Jallaskar
JallaskarInnlegg: 8304
11.07.19 16:25
InternalExile: Det står fra kr. 7,- Dette gjelder nok sikkert ikke .no domener. NORID krever jo 75,- per år for det.

Tror de faktisk tar bare 7,- for første 12 mnd. Men hva prisen blir etter det aner jeg ikke.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6755
21.07.19 22:28

Domeneshop.

Kr. 120,- hvert år.

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 981
26.07.19 15:10
Speciale: Men, hvorfor du absolutt skal bruke en overselgende møkkahost som bluehost, kan fuglene vite.

Er det du som er Egil fra datasupport?

Speciale
SpecialeInnlegg: 6052
29.07.19 12:50
Ruudiculous: Er det du som er Egil fra datasupport?

Nei, jeg er Glenn Kent fra renovasjonsetaten! 

Klikk for å gå tilbake til toppen