Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er mobilen min hacket ?

NYTT TEMA
kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1591
17.07.19 12:45

Hei! Det er sikkert mange smarte datakyndige her, så jeg håper noen kan gi meg tips til hva jeg eventuelt bør foreta meg om jeg har "ubudne gjester" på mobilen min.

Når jeg skrudde av stedstjenester på kart og Facebook på mobilen, og ser på en kartreferanse på Facebook eller på kartfunksjonen, så får jeg automatisk opp en veibeskrivelse fra en adresse i Bergen. Jeg bor i Oslo, og har ikke vært i Bergen på mange år. På denne adressen, er det flere privatpersoner.

Har noen en forklaring på hvorfor mobilen min tror den er i Bergen ? Kan dette bare være tilfeldig ?

coffin_corner
coffin_cornerInnlegg: 1990
18.07.19 09:15
kennethnilsen: Har noen en forklaring på hvorfor mobilen min tror den er i Bergen ? Kan dette bare være tilfeldig ?

det er ikke protectoren din som sender deg via server i bergen da...

et velkjent problem hvis en bruker TOR og skal logge inn på egen f.eks email eller noe , så kommer protect-larm med engang med varsel om at noen prøver å bryte seg inn på emailkontoen..dette fordi TOR sender via servere i utlandet..

coffin_corner
18.07.19 09:17

sånn  z er det et pez å bruke Tor..den freaker ut sikkerhetsvaren din..

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1591
18.07.19 13:19
coffin_corner: det er ikke protectoren din som sender deg via server i bergen da..

Jeg bruker ikke TOR.

coffin_corner
18.07.19 13:22
kennethnilsen: Jeg bruker ikke TOR.

det er lurt å bruke...utlendingene har hacket hver eneste åpne wifi server i hele landet her..

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9879
18.07.19 20:42
coffin_corner: det er lurt å bruke...utlendingene har hacket hver eneste åpne wifi server i hele landet her..

Åpent wifi trengs ikke å hackes...  den er åpen for alle, og alle kan se hvem som er der. Og har en deling på da så er du åpen for alle på det åpne wifi nnettet.

Hacke er altså ikke nødvendig når det er åpent.

Hacke gjøres mot sikra nett, og er en suksess om hackeren klarer å komme inn på et sikkert nett 

Noe som gjøres ofte, spesielt private wifi nett..  Der en skal passe seg, selv med kryptert kode. 

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39938
18.07.19 20:45

Bruk vpn. 

Torotto
TorottoInnlegg: 16578
19.07.19 16:35
kennethnilsen: Når jeg skrudde av stedstjenester på kart og Facebook på mobilen, og ser på en kartreferanse på Facebook eller på kartfunksjonen, så får jeg automatisk opp en veibeskrivelse fra en adresse i Bergen.

Sjekk om du skal slå av mer.  Her

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg