Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

IT utdanning

NYTT TEMA
Madlaveien
MadlaveienInnlegg: 952
26.07.19 18:53

Hei, jeg vurderer å skifte jobb karriere i en alder av 40, har kikket litt på 3D design og spillutvikling. Er det noen som har noe erfaring rundt jobb markedet i denne bransjen? Er det behov for slik erfaring i andre bransjer enn spillverdenen? Skal vel noe til å få jobb i Blizzard:-)  

Tenker på industri feks med 3D modeller av utstyr som brukes, finnes det jobb marked for dette?

LadyDee
LadyDeeInnlegg: 6
29.08.19 14:40

Tror jeg ville satset på utvikling, der er det mye jobber å få hele tiden. Er selv utdannet IT-tekniker og selv der har det vært bra med jobber å få det siste året, særlig hvis du kan jobbe i en storby som Oslo.

Grad
GradInnlegg: 958
26.09.19 22:46
Madlaveien: Hei, jeg vurderer å skifte jobb karriere i en alder av 40, har kikket litt på 3D design og spillutvikling. Er det noen som har noe erfaring rundt jobb markedet i denne bransjen? Er det behov for slik erfaring i andre bransjer enn spillverdenen? Skal vel noe til å få jobb i Blizzard:-)

Dette er en dårlig idé. Etter 40 år begynner synet å bli dårligere. Hvis du jobber som programmerer, etc., vil du veldig raskt få flest briller .

Du må alltid lære i dette yrket.

det faktum at segmentet er relevant. Etter 5 måneder kan det bare være søppel.

Det er flere programmeringsspråk som folk har lært gjennom årene. Og så ble disse språkene bare søppel.

Men hvis du selv vil lære å bli IT-spesialist, kan du gjøre det hvis du får hjelp, det vil ta fra 6 måneder til et år.

Hvis du studerer selvstendig, vil det ta mye lengre tid. Noen skal hjelpe deg.

Men er det verdt det?

Jeg er flink til å programmere, og hvis jeg lærer litt mer, vil jeg få gode resultater. (Men det vil jeg ikke gjøre)

Men jeg tror at helse er viktigere ..

(Innlegget ble redigert 26.09.19 22:47)

petterG
petterGInnlegg: 9609
26.09.19 22:51
Grad: Etter 40 år begynner synet å bli dårligere. Hvis du jobber som programmerer, etc., vil du veldig raskt få flest briller .

Man svekker ikke synet med å jobbe foran en skjerm, det er gammel overtro.

Grad
26.09.19 23:09
petterG: Man svekker ikke synet med å jobbe foran en skjerm, det er gammel overtro.

Jeg skulle ønske jeg tok feil.

Men livet er slik med årene helsa vår blir dårligere.

Kjenner du en programmerer uten briller?

(Innlegget ble redigert 26.09.19 23:09)

Grad
26.09.19 23:11

P.S Jeg synes det ikke er veldig hyggelig når du ikke ser bussnummeret uten briller.

petterG
petterGInnlegg: 9609
27.09.19 22:55
Grad: Men livet er slik med årene helsa vår blir dårligere. Kjenner du en programmerer uten briller?

Ja.

De fleste blir etterhvert langsynte i større eller mindre grad. Om du er snekker eller sitter foran en dataskjerm spiller ingen rolle for utviklingen av synsproblemer.

Speciale
SpecialeInnlegg: 6143
28.09.19 15:41
Grad: Jeg er flink til å programmere, og hvis jeg lærer litt mer, vil jeg få gode resultater. (Men det vil jeg ikke gjøre)

Du ser ut til å tro at det kun er i databransjen man hele tiden må(bør) tilegne seg nye kunnskaper. Faktum er at man må(bør) gjøre det uansett hva man driver med. Hvis man ikke utvikler seg som menneske, så kan man egentlig bare finne seg en plass 6 fot under så fort som mulig.

Grad
30.09.19 22:31
Speciale: Du ser ut til å tro at det kun er i databransjen man hele tiden må(bør) tilegne seg nye kunnskaper. Faktum er at man må(bør) gjøre det uansett hva man driver med. Hvis man ikke utvikler seg som menneske, så kan man egentlig bare finne seg en plass 6 fot under så fort som mulig.

Jeg utvikler meg i en annen retning.

Jeg nådde riktig nivå på Internett.

Og mer vil jeg ikke strebe etter.

(Innlegget ble redigert 30.09.19 22:32)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg