Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bruk av telenor internet router i utlandet

NYTT TEMA
somia
somiaInnlegg: 2
02.10.19 21:36

Hei. Jeg har en router fra Telenor (zyxel P8702N). Kan jeg bruke den i utlandet? Hvis ja, må jeg "låse" den opp eller noe? 

Torotto
TorottoInnlegg: 16990
02.10.19 23:47

Det skal vel gå bra, mot nettverk hvor du bruker dynamisk eller automatisk ip (wan).

Router burde funger i Europa, men du må jo da ha en leverandør av Internett via egen ethernet kontakt.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9188
04.10.19 14:59
somia: Kan jeg bruke den i utlandet?

Neppe. Den er sannsynligvis konfigurert spesifikt for Telenor sitt nett.

Torotto
TorottoInnlegg: 16990
04.10.19 18:02

@Innocent........  Har Telenors bredbånd og her bruker jeg hvilken som helst router på fiber DSL.  Den har ikke som for de, med ADSL som krever PPPoE.   
Kun gå inn i router å velge dynamisk pålogging eller automatisk. 

Hva er det eventuelt annet med zyxel P8702n ?

Ettersom jeg har gitt feile opplysninger.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9900
04.10.19 22:33
Torotto: Hva er det eventuelt annet med zyxel P8702n ?

Så vidt jeg kan se på min Zyxel P8702n

Ingenting...

Eneste er att en selvsagt må gå inn med admin og sette den opp riktig til det nettet en er på..  Mener pw for dette står på Zyxel orginal lapp på undersiden, og bruker navn admin...

Gjorde dette på Telenor oppsatt ruter, og nada problem. Jeg liker bedre å gjøre endringer der en via min side som Telenor vil. Så endra jeg passordet ;) 

Men den jeg har , den er det ingenting spesielt med eller annerledes en andre rutere...

(Innlegget ble redigert 04.10.19 22:34)

somia
somiaInnlegg: 2
06.10.19 15:52

Tusen takk for oppklaring. Jeg skal prøve på det i dag. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen