Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

problemer med tastaturet

NYTT TEMA
Identitet
IdentitetInnlegg: 4
02.11.19 09:06

Håper jeg får skrevet det jeg skal nevne.

Jeg har problemer med enkelte bokstaver på tastatur.

Det gjelder k, l, enter, å. 

Det er snakk om bærbar pc. 

Bokstavene blir blokkert når jeg skriver. Jeg må kanskje holde inne i 5 sekunder før bokstavene kommer ut også enter. Ellers så spytter den langt flere bokstaver enn det jeg trykker på. Det oppleves som at det er en flaskehals, og det går lenge før man fullført setningen man skal skrive med de bokstavene i setningene. 

Hva kan det være? jeg tolker det som virus. Det var en periode der jeg ikke hadde virus program på pc, fordi norton abonnementet gikk ut. Nå har jeg ordnet på ny virus program, men ved scanning så fanger den ikke opp noe. 

Dette jeg skriver nå skriver jeg på en ekstern tastatur, og da ser jeg at det fungerer utmerket å skrive det jeg skriver her. 

Har jeg vært borti noe knapper som har bidratt til at tastatur på har fått en slik atferd. 

Hva bør jeg gjøre?

Identitet
02.11.19 09:10

Jeg tror jeg må komme med tilleggs informasjon, det var faktisk rett etter at jeg hadde lastet ned virus programmet avast at tastaturet startet med problematikken, og særlig når de anbefalte at jeg skulle kjøpe enda en tilleggs tjeneste fra dem. Da skjønte jeg egentlig alvoret som var på ferde. Dermed slettet jeg direkte hele virus programmet. Men jeg sitter igjen med et tastatur som ikke fungerer optimalt. 

Jeg hentet en ekstern tastatur mens jeg startet å skulle skrive her, fordi det kunne gjerne tatt halv time om jeg skulle gjort det kun med tastatur på pc. 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17221
02.11.19 10:46
Identitet: det var faktisk rett etter at jeg hadde lastet ned virus programmet avast at tastaturet startet med problematikken

Hvis det er Win10 du bruker så ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet anti-virus program enn det som Windows har innebygget.

Identitet
02.11.19 14:02

Hva gjøre for å gjenopprettet tastaturet på de bokstavene til at det blir normalt igjen?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9944
10.11.19 11:14
Identitet: Hva gjøre for å gjenopprettet tastaturet på de bokstavene til at det blir normalt igjen?

forklaringen din er vanskelig. Ikke lett å komme med en enkel garantert fiks etter denneforklaringen.
Letteste er å ta med maskinen til noen som kan det og la dem se.

Det kan være noe med driver,eller oppdatering av driver. Siden det fungerer normalt med eksternt tastatur.

Det kan også være noe som er trykt inn, endel bærbare maskiner har kombinasjoner som endrer hva enkelte taster gjør. (multitaster om en vil)

Det er ikke virus som gjør dette, men teoretisk kanskje noe hijacks, adware, trojan osv..  Men da ville det ikke ha noe å si om du bruker eksternt tastatur.

Annen ting er her så bør du svare dem som kommer med forslag, ikke bare hamre på med første spørsmål.
Vrake W10 Defender for andre /flere antivirusprogrammer gir liten mening. Spesielt om du om du prøver å ha begge aktive..

Så avinstaler det øst europeiske programmet. Husk og avinstaler det ordentlig og slette rest mapper.
Aktiver w10 defender.
Kjør diskopprydding, gjerne defrag om det er hdd på den (ikke gjør dette om du har ssd)

Prøv da og se hvordan maskinen da er.

vesleford
veslefordInnlegg: 2
02.01.20 15:15

Har du prøvd å tilbakestille hele greia til fabrikkinnstillingene ?

vesleford
veslefordInnlegg: 2
02.01.20 15:19

Hvordan deaktivere styreputa på PC'n ?

Hvis du heller vil bruke mus, kan det være praktisk å koble ut styreputa slik at det ikke gjør noe om du slomser borti puta:
Kontrollpanelet -> mus -> endre andre alternativer -> tilleggsalternativer for mus -> deaktivere ClikckPad -> bekreft.

(Innlegget ble redigert 02.01.20 15:20)

nadajan
nadajanInnlegg: 11204
04.01.20 16:16

Får jeg noen problemer så legger jeg bare OS'et inn på nytt. Heldigvis lite av dette med Win 10. Tastatur er forbruksvare, derfor har jeg aldri eid en laptop. Litt matrester eller drikkesøl så er det gjort.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg