Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til gjenopprette Snapchat meldinger

NYTT TEMA
overter
overterInnlegg: 9
18.11.19 18:49

Hei, har en sønn på 12 år med alvorlig lidelse som noen medelever har laget en film om en meget sårbar situasjon som er grovt krenkende som er delt på Snapchat. Min sønn har sett den og ble veldig lei seg. Jeg er usikker på om han fikk den tilsendt eller om han så den på en annens mystory.

ER totalt amatør på Snap, men lurer om det er noen mulighet gjøre en gjennomretting på min sønns telefon av den filmen?

Selvfølgelig er det ingen som innrømmer det fines en sånn film, mens alle kan fortelle om hva den inneholdt. Alle er redde for gjengjeldelse av den som har delt filmen hvis de "snitcher". Ville blitt takknemlig hvis noen har noen tips

Trenger ikke bli forklart at han er under aldersgrense etc...

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1613
19.11.19 00:14
overter: Ville blitt takknemlig hvis noen har noen tips
BjartmarsHage
BjartmarsHageInnlegg: 1875
19.11.19 22:43

(Innlegget ble redigert 19.11.19 22:44)

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 349
29.11.19 07:30
overter: men lurer om det er noen mulighet gjøre en gjennomretting på min sønns telefon av den filmen?

Det er dessverre vanskelig, metoden Bergsprekken nevner kan i noen tilfeller fungere om du er den som har sendt bilde/video til andre - ikke motsatt. Det var enklere tilbake i 2013, men slik jeg forstår det er dette blitt forandret av Snapchat i senere oppdateringer.

En person som driver med digital etterforskning lagde en post om dette i fjor, men selv han fikk veldig begrenset med data ut av telefonen.

Det enkleste du kan gjøre er å sende mail til Snapchat hvor du forklarer situasjonen og spør om det er noen mulighet fra deres side å gjenopprette innholdet. 

Bare for en dag siden spurte noen på Reddit om chat meldinger på Snapchat ble lagret på telefonen, ut i fra samtalen kommer det frem at videoer og bilder blir lagret på telefonen men det er usikkert for meg hvor lenge dette dreier seg om. Chat meldinger blir bare lagret opp til 24 timer om ikke brukeren selv lagrer de i appen, men Chat meldinger blir visstnok lager annerledes enn bilde/video. 

Om du har lager en Reddit konto kan du jo spørre på r/computerforensics selv, det er mulig noen der kan hjelpe deg.

(Innlegget ble redigert 29.11.19 07:33)

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3197
05.12.19 16:22

Jeg vet at dette ikke besvarer spørsmålet mitt, men det er leit å høre at sønnen din har opplevd hetsing via sosiale medier. Barn i den alderen kan være grusomme. Hvordan går det med ham nå?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg