Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slett Facebook !

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 7844
11.02.20 14:34

Elon Musk oppfordrer nå (igjen) brukerne om å slette Facebook.
Også Sacha Baren Cohen er (igjen) meget kritisk til Facebook i en Twittermelding i forrige uke med følgende kanonade:
«Vi lar ikke én person kontrollere vannforsyningen til 2,5 milliarder mennesker. Vi lar ikke én person styre elektrisiteten til 2,5 milliarder mennesker. Hvorfor lar vi én person kontrollere informasjonen som 2,5 milliarder mennesker ser? Facebook trenger regulering fra myndighetene, ikke bli styrt av en keiser.»

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/50z0aW/elon-musk-slett-facebook-det-er-kjedelig

Så da, godtfolk, er det bare å slette i vei :-)

(Innlegget ble redigert 11.02.20 14:35)

petterG
petterGInnlegg: 9684
11.02.20 15:18

Musk har nok sin egen agenda...

Gloriana
GlorianaInnlegg: 6883
11.02.20 15:32

Du hadde fått mer respons om du postet denne på aktuelt-forumet. 

xpoolman
11.02.20 16:11
Gloriana: Du hadde fått mer respons om du postet denne på aktuelt-forumet.

Kan poste den der også jeg.

Eller blir det "spamming" da 

goggen47
goggen47Innlegg: 754
11.02.20 16:26

Hadde du postet denne på Facebook, hadde du fått maks respons. 

xpoolman
11.02.20 18:32
goggen47: Hadde du postet denne på Facebook

Jeg slettet min Facebook for nesten 10 år siden.
Men du er velkommen til å gjøre det :-)

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 14751
11.02.20 18:38

Facebook er ok det. Fint for å holde styr på bursdager.

Og de kommer vel med en sjekke funksjon snart, bra det når en er blitt utestengt fra Tinder..

fargerik
fargerikInnlegg: 66212
11.02.20 23:47
Kongemannen: Facebook er ok det. Fint for å holde styr på bursdager.

hehehehe....det er et poeng. Selv begrenser jeg fjesboka stort sett til å delta i noen nerdegrupper, som f. eksempel en Zappa-gruppe og et par- tre andre grupper som er spam-frie. Har en håndfull ekte gamle og et par nye venner og familien som venner, det holder.

Funfact:

Jeg ble utsatt for et identitetstyveri for et par-tre år siden. En eller annen hacker begynte å sende ut spam og reklame under min profil. Derfor satte jeg meg nøye inn i hvordan jeg skulle slette meg 100% fra Facebook, og fulgte oppskriften til punkt og prikke, inkludert å vente i minst et halvt år før jeg opprettet en ny profil. Når jeg opprettet facebookkonto igjen etter syv ( ! ) måneder ble alt gjenopprettet. shit.

Der og da gikk det opp for meg at ja, alt som legges ut på nett er der for evig og alltid, uansett hva man gjør. Det kan ikke fjernes. Dette er greit å vite.

(Innlegget ble redigert 11.02.20 23:57)

Perspektiver
PerspektiverInnlegg: 7186
21.02.20 10:49

Da er jeg ferdig med youtube også.

Må man opprette en google konto for å benytte youtube , ser slik ut.

Youtube er eid av google så de benytttet den sjansen.

Google er ikke min favoritt , for å si det mildt.

(Innlegget ble redigert 21.02.20 10:49)

jonas
jonasInnlegg: 34570
21.02.20 11:09

Jeg bruker Facebook kun av nødvendighet. Barna på skole og fritidsaktiviteter, mye organisering som foregår via den nettsiden. Er jo fint til sånt. 

Men helt klart, hvis han som spilte Borat er skeptisk tror jeg at jeg sletter den. Han må vi jo høre på. 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9755
21.02.20 12:06
Perspektiver: Må man opprette en google konto for å benytte youtube , ser slik ut.

Du kan godt se på videoar utan å logg inn, så det er ikkje behov for noen Google konto for den bruken. Litt upraktisk, men fullt mulig.

Dersom du skal publisera innhold må du nødvendigvis ha konto hos tenesten du brukar.

petterG
petterGInnlegg: 9684
21.02.20 14:00
Perspektiver: Må man opprette en google konto for å benytte youtube , ser slik ut.

Tøys. Du kan opprette konto med din vanlige e-postadresse.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg