Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Amazon Spørsmål

NYTT TEMA
Sander54
Sander54Innlegg: 1
30.03.20 15:38

Hei, ønsker å få svar på et spørsmål om amazons nett butikk. Hvis jeg skal kjøpe noe på amazon.com altså i utlandet, må jeg betale moms i postbutikken eller betalles det moms fra kortet jeg bruker på amazon? 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9755
30.03.20 16:57
Sander54: Hvis jeg skal kjøpe noe på amazon.com altså i utlandet, må jeg betale moms i postbutikken eller betalles det moms fra kortet jeg bruker på amazon?
Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3785
04.04.20 12:58

Korrekt, det blir trekt ved betaling en estimert moms (om du kjøper bøker, eller andre momsberiede varer, så får du pengene tilbake). 

Rusten
RustenInnlegg: 2000
05.04.20 07:30

Gjelder dette også Ebay ved handle for alt under 350,-?

petterG
petterGInnlegg: 9684
05.04.20 13:41
Rusten: Gjelder dette også Ebay ved handle for alt under 350,-?

Ebay er ikke et firma, men en markedsplass(ala Finn) der du må forholde deg til hundretusenvis av forskjellige selgere og firma. Så i utgangspunktet må du ordne med MVA selv.

Rusten
RustenInnlegg: 2000
05.04.20 21:02
petterG: Ebay er ikke et firma, men en markedsplass(ala Finn) der du må forholde deg til hundretusenvis av forskjellige selgere og firma. Så i utgangspunktet må du ordne med MVA selv.

usj, var så utrolig fin ordning

Finnes det noe ala Amazon som holder til i øst/vest eruropa? Ganske dyrt med shipping hos Amazon.

(Innlegget ble redigert 05.04.20 21:04)

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3785
07.04.20 18:11

Amazon.co.uk ?

FuturelineMX
FuturelineMXInnlegg: 2
27.05.20 18:49

Det med at du må ordne mva selv på Ebay stemmer ikke, jeg har hatt mellom 10 og 15 kjøp på ebay nå siden 1. april, og har alltid blitt krevd mva der.

Amazon derimot, varierer litt, vet ikke hvorfor, men det blir ikke automatisk trukket mva ved absolutt alle handler, så man må være obs på at det blir trukket ved betaling av varen.

Hvis ikke, så får man tilleggsgebyret på 149,- for tollbehandlingen på Posten, med mindre du bestiller frakt med DHL, som da tar denne tollbehandlinge og belaster deg for den i tillegg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg