Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

altibox

NYTT TEMA
Perspektiver
PerspektiverInnlegg: 7234
13.06.20 09:00

Plutselig var avtalegiroen forandret fra 699 til 749 med forklaring fra salg at et nytt betalingssystem var innført og at det var 49 kr. gebyr på postgiro. 

Jeg måtte avslutte avtalegiroen og sette  opp en ny med ny referanse for avtalegiro eller efaktura. Det er gjort men avtalegiroen som de sendte med gebyr er ikke fjernet.

Er det flere som kjenner seg i igjen. Kanskje altibox har 400000 kunder og med dette gebyret sniker til seg 19 600 000 i feriepenger ?

En ting til jeg ikke liker med mitt altibox mail system. Hvorfor er det umulig å få deaktiverte mailadresser ut av systemet. Når jeg sletter en mailadresse vil jeg ikke deaktivere den , men slette den.

(Innlegget ble redigert 22.06.20 17:58)

CryniX
CryniXInnlegg: 12855
23.06.20 15:19
Perspektiver: Plutselig var avtalegiroen forandret fra 699 til 749 med forklaring fra salg at et nytt betalingssystem var innført og at det var 49 kr. gebyr på postgiro.  Jeg måtte avslutte avtalegiroen og sette  opp en ny med ny referanse for avtalegiro eller efaktura. Det er gjort men avtalegiroen som de sendte med gebyr er ikke fjernet. Er det flere som kjenner seg i igjen. Kanskje altibox har 400000 kunder og med dette gebyret sniker til seg 19 600 000 i feriepenger ? En ting til jeg ikke liker med mitt altibox mail system. Hvorfor er det umulig å få deaktiverte mailadresser ut av systemet. Når jeg sletter en mailadresse vil jeg ikke deaktivere den , men slette den.

Administrasjonsgebyret har eksistert i lang tid, men ble satt opp til 49,- tidligere i år. Dette kan enkelt fjernes ved å be om å bli tilsendt faktura enten på e-post eller, som du nevner, eFaktura.

Dersom beløpsgrensen på ditt faste abonnement var satt til eksempelvis 740 kroner, gitt at du da har litt slingringsmonn i tilfelle du f.eks vil leie en film dersom du har tv-løsning i tillegg til internett, vil du måtte legge inn ny avtalegiro. Du kan gjerne forsøke å kontakte kundesupport og forhøre deg om å bli kompensert disse 49 kronene ekstra. Selv kjenner jeg flere som har vært i kontakt med Altibox' kundesupport og fått refundert betydelig større summer, dog var det relatert til tekniske problemer over tid.

Jeg tviler på at Altibox "sniker til seg feriepenger", da administrasjonsgebyret som sagt har eksistert en tid.

Jeg er ikke Altibox-kunde selv, men de må da ha en form for selfcare-system der man kan endre/slette eget innhold, deriblant e-postadresse? Hvis ikke antar jeg Altibox har mekanismer som kan slette den for deg, da det tross alt angår ditt personvern.

Fredda_AFC
Fredda_AFCInnlegg: 1798
24.06.20 14:49
CryniX: Jeg er ikke Altibox-kunde selv, men de må da ha en form for selfcare-system der man kan endre/slette eget innhold, deriblant e-postadresse? Hvis ikke antar jeg Altibox har mekanismer som kan slette den for deg, da det tross alt angår ditt personvern.

Veldig enkelt å gjøre på mine sider til altibox

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 11799
25.06.20 16:23
Perspektiver: En ting til jeg ikke liker med mitt altibox mail system. Hvorfor er det umulig å få deaktiverte mailadresser ut av systemet. Når jeg sletter en mailadresse vil jeg ikke deaktivere den , men slette den.

Har nylig blitt altibox-kunde og er så langt fornøyd. En ting jeg har lært av å ha hatt flere ISPer gjennom tidene, er at jeg aldri bruker epost-adresser som ISPer tilbyr, for det bare vanskeliggjør skifte til ny ISP når det blir aktuelt. Eget domene med epost er å anbefale.

Klikk for å gå tilbake til toppen