Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny pc hakker ved streaming

NYTT TEMA
rexenes

rexenes
31.10.20 14:13

Kjøpte en billig pc for bruk på treningsrom. Skulle kun brukes til å streame musikk og tv i tillegg til å styre treningsrulla. Tenkte det skulle holde lenge da min steingamle mac hadde gjort det bra inntil jeg ble tvunget til å oppdatere osx.

Pcen virker bra på det meste utenom streaming. Der hakker bildet ca hvert 10.sek. Stopper et sek eller to. Uholdbart til fotball. Netflix-appen streamer plettfritt. Nettverket er bra og fast koblet. Kverker det jeg finner av prosesser som tar plass.

Det hakker både på chrome og firefox. Edge har jeg bare prøvd litt uten å få se noe i det hele tatt. Avinstallerte Nortondritten. Skrudd av alt av sikkerhet jeg kan finne. Samme fortsatt.

MSI Cubi-N Mini-PC

Celeron N4000, 4GB RAM, 64GB SSD, WiFi, Windows 10 Pr1o

hillebillys

hillebillys
31.10.20 19:35

Når du begynner å skru av sikkerhetsfunksjoner for å få ting til å fungere bedre.. så er det tvilsomt att det er håp..

Skru på defender igjen.  

Isteden for å kjøre usikret og dermed potensiell fare for andre (med en pc som i teorien kan brukes til å spre )

Det er mye bedre å starte med å slå av alle unødige funksjoner som W10 driver med, animerte vinduer fks, gjennomsiktige mapper osv 

Høyreklikk på "min datamaskin" Velg "egenskaper"
Nytt vindu kommer opp, velg oppe til venstre "avanserte systeminnstillinger" 
Nytt lite vindu, velg fanen "avansert"
Der under "ytelse" trykk "innstillinger"
Nytt vindu, velg "egendefinert"
Fjern alle "haker" med unntak av "vis miniatyrbildet isteden for ikon"
Trykk ok eller bruk

Neste du kan sjekke er om det er blitt endret / surret noe med strømminnstillingene.

Enkleste er å trykke søke knappen, eller skrive i søkefeltet (Noen har søkefelt, andre har lite forstørrelses glass som må trykkes på for å åpne søk)
Skriv der kontrollpanel.
Trykk på treffet kontrollpanel.
du får opp nytt vindu. Trolig kategori visning. 
Oppe til høyre kan du trykke en liten pil vedsiden av kategori, og velge store ikoner.

Nytt vindu vises, velg der "strømalternativer"
Vinduet endrer seg. 
Sjekk der hva den står til. du bør ha den på "høy ytelse".

Neste er å sjekke selve wifikortet, det er faktisk slik att noen har "grønt alternativ" spare greie drit.. miljø drit...

Nå har du jo kontrollpanel oppe. Mulig du må gå tilbake ...
Men uansett, i kontrollpanel, velg "enhetsbehandling"

Nytt vindu, lokaliser "nettverkskort" trykk lille pilen foran for å utvide.
Der lokaliserer du "wireless" (feks realtek 8821CE wireless LAN 802 11 ac PCI-E NIC")

Høyreklikk den og velg "egenskaper"

under "avansert" se om det står noe om strømspar, greenoption etc  ett eller annet som kan hentyde strømsparing. Velg den og sett til disable.  ps husk her hva du gjør, noter. For da kan du sette tilbake om du skulle endre på noe som kreves for att wifikortet skal virke.  min pc har ingen slike greier, så ikke sikkert ditt wifi kort har det heller.

Torotto

Torotto
31.10.20 22:23
rexenes: MSI Cubi-N Mini-PC

Prøv å laste ned dette programmet å se hva som årsaker problemet

Her

(Innlegget ble redigert 31.10.20 22:26)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg