Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp! ang. USB

NYTT TEMA
guru
guruInnlegg: 11106
15.11.99 09:59
Hei!

Har nettopp skaffet meg et web-cam, så kom sjokket....
Det krevde USB-port (selvfølelig). Det har jo ikke jeg på maskina mi (Ikke som jeg vet hvertfall)... Jeg har dermed et par spørmsål:

- Er det en enkel sak å skaffe seg en usb-utgang?
- Er det i det hele tatt mulig å skaffe seg det, eller må man kjøpe ny maskin?
- Finnes det noen overgang mellom seriell og usb?

Guru,
venter på svar....
hotchili
hotchiliInnlegg: 47
15.11.99 17:37
Jeg oppfodrer deg til å legge ut ditt problem på news-gruppe:
no.it.os.ms-windows.diverse

Grunnen er at det er flere som leser news enn her i denne data-spalten !

Mvh HotChili

pofe
pofeInnlegg: 2
16.11.99 20:03
Hei Guru!

Hvis du ikke finner noen USB porter bak på PC'en, så kan du sette inn en USB hub. Den er på størrelse som en diskettstasjon.
Den koster ca. 300-400 Kr. Du kan få den hos de fleste data forhandlere. Det finnes også en overgang mellom USB og seriell porten, men USB kommer for fullt, så du kommer sikkert til å få bruk for det. Noe av det fine med USB er at det nesten ikke bruker noe av ressursene av prosessoren, når du bruker den.

Håper dette svarte på spørrsmålet ditt?!?

Hilsen
Per Olav
guru
guruInnlegg: 11106
17.11.99 08:41
Ja. Takk for det. Var og spurte en dataforretning og der hadde de et USB-kort (stappes rett inn i PCI og tut og kjør....) Kortet har to USB-slots....

Jeg har forstått at en HUB er en slik dings som du snakker om, men at den fungere slik at man kan øke antall utganger. Dvs. Man plugger HUBen inn i en usb-utgang og da har du plutselig f.eks. 4 utganger... Vel, jeg har i hvertfall funnet ut det jeg ville.... USB-kortet kostet forresten 350 kroner. Ikke så dyrt.

Guru
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester