Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koble to skjermer til laptop

NYTT TEMA
Charlotte0
Charlotte0Innlegg: 10
14.02.18 21:52

Ja, overskriften sier jo sitt. Kjøpt to acer skjermer anno 2014 og ønsker å koble disse til laptop.

Skjermene har utgangene DVI og VGA. Laptopen har inngang for VGA(av det jeg kan huske siden jeg ikke har dataen her, er jobbpc) og jeg har en HDMI inngang(eller kjøpt overgang fra HDMi og inn til dataen men husker ikke hva inngangen opprinnelig heter desverre). Er det mulig å koble skjermene i hverandre? Har satt DVi inngangene i hverandre, men dette funker ikke og jeg får kun splittet skjermene mellom laptopen og skjermen som er koblet direkte i laptopen. Hvordan kan jeg få med den siste? Ønsker aldri ikke å bruke laptopen som skjerm, til det er den altfor liten.

Hjelp! :)

Torotto
TorottoInnlegg: 13570
14.02.18 21:56
Charlotte0: Laptopen har inngang for VGA

Normalt er dette utganger og du kan kople en skjerm til denne VGA utgangen.

Samme med HDMI der ervanligvis en utgang for å kunne bruke ekstern skjerm.

Spørsmålet er om du kan velge begge disse samtidig, hvis det er ønskelig?

Det vil si at du kan kople HDMI ut fra laptop inn i en splitter og kjøre inn på de to skjermene  via HDMI/DVI adapter/ kabler

(Innlegget ble redigert 14.02.18 22:01)

Charlotte0
14.02.18 22:00

Jeg har nå (på privat pc'en) koblet den ene skjermen til VGA inngangen på dataen, og får til å splitte bildet mellom laptop og skjerm 1, men jeg får ikke byttet ut laptop- bildet over til skjerm 2.

På jobb så har jeg jo dokking-stasjon, vet ikke om den gjør ting annerledes? Har alltid splittet mellom laptop og skjerm, men laptopen er dårlig så har nå kjøpt to skjermer istede og ønsker å bruke disse.

Vet ikke helt om jeg svarte på spørsmålet ditt nå, mulig jeg ikke helt forstår det ;)

Torotto
14.02.18 22:03
Charlotte0: Vet ikke helt om jeg svarte på spørsmålet ditt nå, mulig jeg ikke helt forstår det ;)

Ble det greiere med siste tilføyelse.

Splitter med 1 inngang fra laptop og 2 HDMI ut til hver sin skjerm med en kabel HDMI - DVI 

Charlotte0
14.02.18 22:06

Ja, da ble det klarere! Da blir det til butikken i morgen og kjøpe splitter, var det jeg fryktet at jeg måtte gjøre. Hadde jo vært sabla enkelt å bare kunne seriekoble dette, men så enkelt klarer det jo sjeldent å være.

Torotto
14.02.18 22:20

Du kan jo sjekke denne  løsningen som er billigere.

Her ennå billigere

Thpe
ThpeInnlegg: 31023
23.02.18 11:54
Torotto: Normalt

Litt off-topic, men hva er du av yrke?

Synes du har hjulpet folk her med data og tekniske ting i en årrekke, meg selv inkludert. Du kan jo alt!

Torotto
23.02.18 14:18
Thpe: Litt off-topic, men hva er du av yrke?

Det vil jeg ikke ut med. 

Men har jobbet innenfor service og montasje av elektromekaniske produkter.

Har også vært ute som skipselektriker, service og vedlikehold på strømaggregater, bil elektrisk.  

Men de fleste årene har jeg drevet med avanserte relestyringer og gjennom de ulike fasene til dagens datatekniske produkter, hvor det meste skjer via data og nettbrett.  

I tillegg har jeg hatt data som tidstrøyte, sammen med foto/film siden 1963. 

3 barn som har fått support gjennom oppveksten på data og programmer. 

Nå barnebarn som jeg lager utstyr til og fikser ting for. 

Så en pensjonert "Potet"kan man si. Kan en del om mye, men allikevel lite. Så er tross alder åpen for alt nytt jeg kan lære. 

(Innlegget ble redigert 23.02.18 14:18)

Thpe
ThpeInnlegg: 31023
23.02.18 15:15
Torotto: Så en pensjonert "Potet"kan man si. Kan en del om mye, men allikevel lite. Så er tross alder åpen for alt nytt jeg kan lære.

Herlig. Verdifull for forumet!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg