Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kanskje nytt modem løser saken

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1198
08.10.18 10:40

Jeg skal få nytt modem fra Canal Digital da det er oppstått 2 problemer. 1 brudd i nettet trådløse oppstår ofte, da må jeg som det kommer opp, ta ut ledningen mellom modem og ruter i 10 sekunder og sette den inn igjen, da er jeg på nett igjen. 2 fjernkontrollen funker dårlig, selv om jeg to ganger har skiftet til nye batteri, fjernkontrollen er til T-We boksen da, men kan ha noe med modemet å gjøre.

petterG
petterGInnlegg: 9515
08.10.18 13:01
merterje: fjernkontrollen funker dårlig, selv om jeg to ganger har skiftet til nye batteri, fjernkontrollen er til T-We boksen da, men kan ha noe med modemet å gjøre.

Ingen sammenheng mellom de to.

Torotto
TorottoInnlegg: 14541
08.10.18 13:15
merterje: Jeg skal få nytt modem fra Canal Digital da det er oppstått 2 problemer. 1 brudd i nettet trådløse oppstår ofte, da må jeg som det kommer opp, ta ut ledningen mellom modem og ruter i 10 sekunder og sette den inn igjen, da er jeg på nett igjen.

Spørsmålet er hvordan du har koplet router i forhold til hvordan modem du har. 

Har du eksempelvis ett modem med innebygget routerfunksjon, så må den enten slås av i modem eller så må du monterer router i AP mode.

Hvis du har begge koplet vil du få problemer med at begge forsøker dele ut IP fra DHCP server.

Når du skal ha hjelp så skriv ned type utstyr med fabrikat og modell nummer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester