Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Av og til ikke samsvar mellom ruter og modem.

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1200
26.10.18 18:33

Jeg har skiftet modem og trådløs ruter på bredbånd fra Canal Digital. Modem er fra Canal Digital og heter Technicolor, mens den trådløs ruter har jeg kjøpt hos Elkjøp og merket er Dlink dir 809. Av og til hender det daglig at ikke det er kontakt mellom modem og ruter, og da må jeg ta ut kontakten mellom dem i 10 sekunder og sette den inn igjen, da funker det. Lurer på hvorfor det hender at det er kontakt mellom dem. IP-ordningen er innstilt på automatisk, vet ikke om det er rett ? Har også hørt at når man har modem fra Canal Digital, så er det best å ha trådløs ruter fra dem også. 

Torotto
TorottoInnlegg: 14729
merterje
merterjeInnlegg: 1200
26.10.18 20:51

ja jeg så på denne siden men det ga meg ikke noe særlig svar, men jeg har koblet til i riktig rekkefølge, men det er noe med IP, der har jeg satt på innstillingen IP automatisk. Etter det jeg skjønner så er det det Elkjøp sa, de mente jeg skulle bare sette på strøm på modem og ruteren og etterpå koble til mellom modem og ruter. 

Torotto
TorottoInnlegg: 14729
27.10.18 00:05

Du må logge inn på router ved hjelp av en ledning fra Ethernet port på router og til PC.

Så går du inn i nettleser og skriver inn 192.168.0.1 i adresselinjen.

Da skal du få opp en meny og mulighet for å logge inn. Username  - admin  passord blank kun trykk enter. 

Så går du ned til meny som på linken under 2,4Ghz  og bytter ut mixed med N 

https://ibb.co/b178oA

(Innlegget ble redigert 27.10.18 00:07)

Gibralfaro
GibralfaroInnlegg: 302
04.11.18 22:59

Kan det være at modemet har en innebygd ruter? I så fall bør du enten droppe Dlink-ruteren, eller sette en av de i bromodus.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester