Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til valg av bærbar pc(!)

NYTT TEMA
as_roma
as_romaInnlegg: 21794
15.04.19 17:19

Hei.

Har sett på Acer aspire 5 og kom over en på elkjøp og en på komplett.

Begge ligger ute til 7000,- men de ser ut til at de har litt forskjellige spesifikasjoner.

Acer på komplett

Acer på elkjøp

For meg ser det ut til at den på elkjøp har en del bedre spesifiksasjoner, men har ikke så peiling så sikkert noe jeg ikle har sett.

Hvem av disse bør jeg velge?

Sulfat
SulfatInnlegg: 12413
15.04.19 17:27

Elkjøp har bedre prosessor og dobbel så stor SSD-disk. Ellers er vel resten likt?

Mao kjøper du Elkjøp sin.

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 697
16.04.19 17:46

Personlig vil jeg ikke anbefale Acer, men jeg er bare en tilfeldig person på Internet så det tar du som du vil. Hvis du har bestemt deg for en av de to modellene så er en sannsynligvis ganske merkbar forskjell at den fra Komplett har IPS-panel mens den fra Elkjøp har TN-panel.

TN-skjermer er billigere og gir ikke et like godt bilde, men har lavere forsinkelse. TN brukes i de billigste maskinene hvor det skal spares på alt, samt en del blant gamere som spiller mye skytespill o.l. hvor forsinkelsen er viktigere enn bildekvaliteten.

Det kan også være en kvalitetsforskjell på f.eks. SSD-ene, men produsentene er ofte sparsommelige med opplysninger om disse ut over kapasitet. Avhengig av hva du skal bruke maskinen til trenger det ikke være noen praktisk forskjell på 250GB og 500GB lagringsplass.

Hvis du forteller hva den skal brukes til, er det lettere å komme med en anbefaling. Strømming av film og serier? Kontorarbeid? Kun en Internet-maskin? Spilling? Oppbevaring av store mengder bilder, video og/eller musikk?

Speciale
SpecialeInnlegg: 5941
18.04.19 13:21
as_roma: Hvem av disse bør jeg velge?

Hva skal du bruke maskinen til? Kan ikke anbefale noen ting uten å vite bruksmønsteret til den som skal ha maskinen... 

fargerik
fargerikInnlegg: 59489
18.04.19 18:44

Kjøp Dell. Jeg kjøpte en inspiron laptop for noen år siden, og den har det aldri vært noe krøll med.

Klikk for å gå tilbake til toppen