Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Faller ut av trådløst nettverk

NYTT TEMA
chptrck
chptrckInnlegg: 270
08.07.19 15:15

Nå begynner tålmodigheten å bli noget tynnslitt kjenner jeg...

Har en HP laptop som til stadighet faller ut av det trådløse nettverket. Problemet er relatert til PC og ikke nettverk (som virker fint på alle andre enheter.)

Det kan gå alt i fra noen minutter til noen sekunder. "Feilsøk problemer" - funksjonen finner som regel ingen feil. Jeg må logge av og på nettet for å etablere ny forbindelse. Drivere relatert til nettverkskort er avinstallert og reinstallert et utall ganger. Jeg tenkte at kortet hadde tatt kvelden, så jeg skaffet meg en wifi dongle, type usb, og regnet med at det ville fikse biffen. Men neida. Selv med denne så faller nettet ut uten stans. 

Sist jeg hadde tålmodighet til å utforske dataproblemer så het windows "95" - med andre ord har jeg falt helt av lasset.  Noen tips til hvor man kan begynne å analysere feilen?

perchri
perchriInnlegg: 10200
28.07.19 09:00
chptrck: Nå begynner tålmodigheten å bli noget tynnslitt kjenner jeg...

Ja,man kan fort nå pensjonsalder når det gjelder problemer med data.

Ligger vel i kortene at det er din PC og ditt Wifi oppsett,eller feil på Wifi delen i PC. Tydelig at softwaren/driver henger opp maskinen mot routeren, da allt annet wirker normalt mot den og nettet. prøv reinstall drivere. hadde noe lignenede på en laptop for noen år siden. Måtte gi den opp. I allefall, det første som normalt gjøres når en sliter trådløst, bruk en kabel fra router til din PC.  Hva skjer da?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9508
28.07.19 10:32
chptrck: Noen tips til hvor man kan begynne å analysere feilen?

Du kan jo begynna her.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg