Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Faller ut av trådløst nettverk

NYTT TEMA
chptrck
chptrckInnlegg: 270
08.07.19 15:15

Nå begynner tålmodigheten å bli noget tynnslitt kjenner jeg...

Har en HP laptop som til stadighet faller ut av det trådløse nettverket. Problemet er relatert til PC og ikke nettverk (som virker fint på alle andre enheter.)

Det kan gå alt i fra noen minutter til noen sekunder. "Feilsøk problemer" - funksjonen finner som regel ingen feil. Jeg må logge av og på nettet for å etablere ny forbindelse. Drivere relatert til nettverkskort er avinstallert og reinstallert et utall ganger. Jeg tenkte at kortet hadde tatt kvelden, så jeg skaffet meg en wifi dongle, type usb, og regnet med at det ville fikse biffen. Men neida. Selv med denne så faller nettet ut uten stans. 

Sist jeg hadde tålmodighet til å utforske dataproblemer så het windows "95" - med andre ord har jeg falt helt av lasset.  Noen tips til hvor man kan begynne å analysere feilen?

chptrck
08.07.19 15:28

Og da måtte det jo komme en dobbelpost som følge av nettopp dette problemet :P

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17298
08.07.19 16:57
chptrck: Nå begynner tålmodigheten å bli noget tynnslitt kjenner jeg.

Du burde i alle fall ha tålmodighet nok til å fortelle hvilket OS denne maskinen kjører, og hvor gammel maskinen er.

Startet problemene av seg selv, eller var det etter en oppdatering?

chptrck
08.07.19 20:45

Beklager. Windows 10. Maskina er vel ca 2 år gammel. Kan ikke erindre at det har skjedd etter en oppdatering (men jeg kan jo ta feil)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9952
08.07.19 22:06

Har du prøvd på annet nettverk?

Etter en oppdatering av nettverkskortet, så opplevde jeg noe lignende.  Men kun hos min mor, ingen andre steder.

Alle andre enheter fungerte ypperlig hos mor. 

Skulle jo da tru det var pc'n..  Men skiftet kanal på mor's ruter, og problemet løste seg.
Og det uten å skape krøll for de enhetene som heletiden har fungert.

Men dette vet jeg skjedde etter oppdatering av driver til nettverkskortet...

Riktig nok en Compal pc som startet sitt liv med W7 men har W10 nå.

Men skifte kanal på ruteren tar jo 10 sekunder, om du har tilgang og er admin på den

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg