Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Windows 10 Update Error 0x80070005

NYTT TEMA
Poke
PokeInnlegg: 7757
14.08.19 21:11

Fikk hjelp til å løse dette "problemet" på den bærbare pc'en.

Men på den stasjonære får jeg ikke oppdatere "Intel Rapid Storage Technology". Har lastet ned "SetupRST.exe versjon 17.5.2.1024" (som anbefales), får opp følgende feilmelding "Denne plattformen støttes ikke", slik at Windows versjon 1903 ikke blir installert. 

Noen som har en løsning på dette?

(Er rimelig lei av alle disse problemene med å oppdatere til siste versjon).

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17298
14.08.19 22:07
Poke: Noen som har en løsning på dette?

Windows 10 version 1809 update error 0x80070005

Ser ut til å være relatert til manglende rettigheter. Sjekk her.

Poke
14.08.19 22:25
nometalhorse: Windows 10 version 1809 update error 0x80070005 Ser ut til å være relatert til manglende rettigheter. Sjekk her.

Takker! 

Men dette er en tidligere versjon (1809) av den versjonen jeg prøver å installere (1903). 

Poke
15.08.19 15:12
Torotto: Prøv denne 
https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/windows-10-1903-update-blocked-by-old-intel-rapid-storage-drivers/

Takk, men den vil fremdeles ikke la seg installere.

Lastet ned flere versjoner, men får opp følgende melding:

Installasjonsprogrammet ble avsluttet for tidlig på grunn av følgende feil: Denne plattformen støttes ikke

(på den stasjonære fikk jeg riktignok ikke melding opp først, om at jeg måtte oppdatere Intel RST driver, slik som jeg fikk opp på den bærbare. Men går ut fra at det samme gjelder uansett om det er bærbar eller stasjonær ved feilmelding 0x80070005)?

Begge er av merket Lenovo.

(Skjønner ikke hvorfor de skal komme med en oppdatering som ikke lar seg installere på enkelte PC'er).

I alle de årene jeg har hatt PC, har jeg aldri opplevd at det vært så mye krøll med en installering, og nå anbefales det at man må oppdatere på grunn av en sikkerhetsfeil som de har visst om i ørten år, men den oppdateringen kan jeg bare glemme å få installert, i alle fall for øyeblikket...

Poke
15.08.19 16:18
Torotto: https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/windows-10-1903-update-blocked-by-old-intel-rapid-storage-drivers/

En liten oppdatering:

Etter en god stund skulle jeg avinstallere versjon 15.9.6.1044 av intel RST, for å prøve en annen versjon. men da kom det opp at programmet kjørte, selv om jeg hadde fått opp en feilmelding tidligere. 

Gikk inn på Windows Update, satte i gang "Se etter oppdateringer", og da ble versjon 1903 lastet ned, og oppdatert.

Så alt gikk som det skulle. Men er fremdeles ikke helt klok på hvorfor det kom opp en "feilmelding", for deretter at det kom opp at programmet kjørte.

Uansett, tusen takk for all hjelp! 

Torotto
TorottoInnlegg: 17441
15.08.19 18:24

Bra du fikk det til :-)

Poke
15.08.19 20:27
Torotto: Bra du fikk det til :-)

Ja, begynte nesten å gi opp håpet:o)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9952
18.08.19 12:52

En annen ting er att du må ikke ha Intel Rapid Storage Technology
Windows selv har andre drivere for dette.

Selv har jeg aldri hatt det.. Har jo ikke intel maskin...

Og om du ikke kjører raid så er vel eventuell fordel enda mindre..
Påstanden til enkelte er att med Intel Rapid Storage Technology så økes hastigheten noe...  

Men selvsagt, det er jo kun i forhold som er "perfekt" for driverene. Med andre ord ha dette mye med bruken og oppsettet..   

Og flere mener det ikke er merkbart.  
Selv har jeg bare sammenlignet med andres maskiner, som har dette. Og forskjellene der kan ikke sies og ha noe med Intel Rapid Storage Technology og gjøre..  
Faktisk, noen tillfeller så ser de tut for att min maskin skriver/leser/flytter store filer raskere en andres. Selv om Intel HW dems skulle tilsi motsatt (Mer minne og raskere cpu)   (Samme fil flyttet, samtidig)

Men slikt påvirkes jo også av andre ting som er på maskinen. Ting som surrer i bakgrunnen..  Jeg har jo ikke mye slikt, mens andre gjerne har alt mulig "skit" surrende hele tiden. kanskje uten å vite om det..

Uansett Intel Rapid Storage Technology Må du ikke ha. Men i noen forhold så skal det vist øke hastigheten noe.

Windows selv har drivere for både raid og AHCI   
Har forresten også sett noen som mener ved installering av Intel Rapid Storage Technology så har boot time økt merkbart. Altså att det tar lengre tid å starte maskinen.

Men kan hende dem prøvde intel drivere på ett amd system....

Klikk for å gå tilbake til toppen