Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Acer Aspire 8943G - Helt hvit skjerm

NYTT TEMA
9000XTR-CSE
9000XTR-CSEInnlegg: 90
27.09.19 21:01

Fra jeg slår på laptop er skjermen helt hvit. Den har drive å flimra litt ei stund mellom vanlig bilde og hvit skjerm. Siden jeg ikke ser noe bilde eller husker oppsettet, så har jeg ikke annen info enn det nedenfor.

Win10 8GBram

(Innlegget ble redigert 27.09.19 21:04)

Torotto
TorottoInnlegg: 16989
28.09.19 15:33

Kan være flere ting.  Skjermkort - sjekkes ved å koble til ekstern skjerm. Hvis denne fungere så er problemet LCD panel på maskin eller kabling til denne. 

Spørsmålet er om maskinen er i periode med Reklamasjon. 
Når det gjelder reklamasjon er det fkjl. § 27 som regulerer reklamasjon. Her gis det som standard 2 år, men 5 år for ting som "ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre" Rettspraksis viser at maskinen din faller inn under fristen på 5 år.

9000XTR-CSE
30.09.19 21:36

Jeg tror dette er en software feil. Maskinen ble kjøpt i oktober/november 2011, så garanti 2 år eller reklamasjonsrett kan jeg bare glemme.

Saken er: skjermen er helt hvit fra jeg starter opp og til jeg noen ganger kommer inn på skrivebordet.  Noen ganger da vises dette., men det er etter at jeg trykker kort på av/på knappen kort så den går i hvile modus. Når jeg da trykker en tast så den kommer opp igjen KAN skrivebordet vises kort, før skjermen blir hvit igjen. Tenkte å legge inn win10 på nytt, men cd/dvd rom har tatt kvelden. Derfor har jeg også win 10 på usb penn, men da er problemet at jeg ikke ser noe av bios meny så jeg ikke får satt maskinen til å boote på usb. Så hva gjør jeg nå.....? Er veldig kyndig siden jeg har jobbet innen data og it i mange år, men her må jeg melde pass. Aldri vært borte i dette før. Derfor må jeg henvende meg til flere og andre. Tenker litt sånn at to hoder eller fler tenker bedre enn ett. Å koble til annen skjerm er som du sier en mulighet som jeg har tenkt selv, men har ingen mulighet til dette på lang tid. Forslag?

9000XTR-CSE
30.09.19 22:18

Nå fikk jeg 20 sekunder på skrivebordet før skjermen ble helt hvit. Det gjorde så jeg fikk startet opp virus scanning. Så jeg lar den stå på nå i noen timer så jeg er sikker på at den er ferdig. Så får jeg se om det er det som er problemet.

Torotto
TorottoInnlegg: 16989
01.10.19 19:39

Har du testet med ekstern skjerm?    For å eliminere skjermkort?

For hvis det er en software feil, så bør du vel kunne komme inn i bios, uansett. 

Skjermkort feil, kan oppføre seg slik ved feil på elektrolytt kondensator eller varme. 

Her er service manual .

https://www.manualslib.com/manual/9990/Acer-Aspire-8943g-Series.html?page=8#manual

(Innlegget ble redigert 01.10.19 19:46)

9000XTR-CSE
02.10.19 01:15

Jeg er ute i båt og har ingen mulighet til å få tak i HDMI kabel eller VGA kabel på lenge. Det hender at jeg får skjermbilde i det win10 setter igang å starte opp. Det forsvinner som regel når passordskjermen kommer. Da blir den hvit igjen. Har brukt tlf som nå til å søke litt på nett. Dette problemet og win10 er ikke ukjent, men det er haugevis av årsaker og løsninger på problemet. Bare jeg får tilbake skjermbildet for en liten stund så skal jeg få kjørt en deepscan av windows.

morsomte
morsomteInnlegg: 817
02.10.19 11:22
9000XTR-CSE: Jeg er ute i båt og har ingen mulighet til å få tak i HDMI kabel eller VGA kabel på lenge

prøvd å starte maskinen i safe mode ? 

Click Windows-button → On/Off.
Hold down the Shift key and click Restart.
Click the option Troubleshoot and then Advanced options.
Afterwards go to “Advanced options” and click Start-up Settings.
Under “Start-up Settings” click Restart.
Several boot option are displayed. ...
Windows 10 is now starting in Safe Mode.

9000XTR-CSE
03.10.19 09:48

Nå har jeg fått tak i HDMI kabel. Får bilde på annen skjerm da.  Så jeg skal gjenopprette win10. Får fortsatt ikke bilde på den skjermen heller før win10 starter opp etter bios og post screen, men får ikke helhvit skjerm etter Windows starter opp lenger. Kjørte en system og file check. Den fant korrupte filer den ikke fikk gjort noe med.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg