Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overføre Innhold fra CD plate til datamaskin

NYTT TEMA
Blueline2795
Blueline2795Innlegg: 18
02.11.19 20:00

Jeg har stasjonær datamaskin. Hvordan får jeg overført/kopiere innhold fra CD plate til datamaskinen? Mange takk for hjelp.

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 755
03.11.19 07:02
Blueline2795: Jeg har stasjonær datamaskin. Hvordan får jeg overført/kopiere innhold fra CD plate til datamaskinen? Mange takk for hjelp.

Jeg antar at du allerede har en optisk stasjon som kan lese CD-ene. Hvis ikke får du kjøpt eksterne varianter som du kan koble til maskinen via USB.

Dernest trenger du en type program som kalles CD Ripper, for eksempel Exact Audio Copy . En direktelenke for nedlasting av EAC har du her.

Dersom det virker uklart hvordan programmet fungerer, kan du søke på Exact Audio Copy på YouTube for å få en grei innføring.

morsomte
morsomteInnlegg: 990
03.11.19 11:13

windows media player har mulighet til å rippe cdene rett til harddisken.. hvis det er bilder og slikt du skal ha kopiert gå inn på cden ofte d:/ etc merk det du vil ha kopiert og legg i en mappe på datamaskinen

lykke til 

petterG
petterGInnlegg: 9621
03.11.19 13:54
Blueline2795: Hvordan får jeg overført/kopiere innhold fra CD plate til datamaskinen?

Det første spørsmålet er selvsagt, hva er innholdet på CD'en? Vanlig musikk-CD eller bilder og andre "vanlige" filer?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9913
03.11.19 16:48
Blueline2795: Jeg har stasjonær datamaskin. Hvordan får jeg overført/kopiere innhold fra CD plate til datamaskinen? Mange takk for hjelp.

Samme måte som du flytter filer fra en mappe til en anen

Men du må ha en optisk leser.

Du merker filene, velger kopier. Går til mappen du vil ha i og limer inn.

Men er det musikk cd eller film. Så er disse gjort slik att dette ikke går.
Da må du gå i feks windows mediaplayer eller annet program, og "rippe"

Ved musikk vil jeg anbefale EAC, da vil du ikke miste kvalitet. Men noen ser ut til å syntes det programmet er noe avansert og vanskelig

Husk da att musikk kan du ikke dele. Er endel copyright regler. Men mener sterkt det fortsatt er lov og ha selv for å spille av på alle dine enheter.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg