Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor dårlig vil spillet kjøre?

NYTT TEMA
lok1
lok1Innlegg: 5798
04.12.19 18:49

Har en litt eldre laptop, men tenker å vente med kjøp til neste år. Har likevel lyst på et spill, men hvor dårlig vil spillopplevelsen bli når forskjellen på CPU er slik:

Minimum: Intel i5-2500 / AMD FX-6350
You Have: Intel(R) Core(TM) i5-7200U CPU @ 2.50GHz

og grafikk:

Minimum: NVIDIA GeForce GTX 770 (2GB) / AMD Radeon R9 270X (2GB)
You Have: AMD Radeon(TM) R5 M430

Er et vanlig simulatorspill (Planet Zoo)

Takker

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 791
04.12.19 19:37

Både CPU og GPU er jo vesentlig svakere enn det som anbefales som minimum så spillopplevelsen blir garantert ikke god. Kan hende det blir spillbart i 720p med alt av innstillinger på minimum, men noen stor spillopplevelse blir det så klart ikke.

Jeg for min del ville definitivt ventet, men jeg er da heller ingen utpreget «gamer» og det lille jeg kjøper av spill er utelukkende på Steam-salg. Hvis du uansett skal ha dette spillet på et tidspunkt og ikke vil vente til det kommer på salg, kan du jo for så vidt like gjerne kjøpe det nå og teste, og hvis det ikke fungerer tilfredsstillende så er det jo bare å legge det på hyllen inntil videre og installere det på nytt når du får ny maskin.

(Innlegget ble redigert 04.12.19 19:41)

lok1
lok1Innlegg: 5798
05.12.19 18:56

Takker. Da venter jeg på at spillet går ned i pris, og ser meg etter ny PC til sommeren som planlagt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg