Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mine e-poster går ikke gjennom hos mottaker

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 3924
08.01.20 14:30

Jeg har i det siste fått flere meldinget fra Microsoft om at mine e-poster ikke går gjennom hos mottaker. Det er en Outlook konto. Har ikke vært noe problem tidligere. Nå skjer det hver gang. Det står at systemet til mottaker ikke godtar (slipper inn) min mail..

Hva kan jeg gjøre for å rette  på dette? Er det noe med innstillinger? Har vært slik en uke nå. 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9393
08.01.20 14:58
JOlsen: Det står at systemet til mottaker ikke godtar (slipper inn) min mail..

Det vil normalt også stå ein grunn.

Det kan for eksempel vera at mottakar sin epost konto er sletta, eller at mailboks er full.

JOlsen
08.01.20 15:34
InnocentBystander: Det kan for eksempel vera at mottakar sin epost konto er sletta, eller at mailboks er full.

Dette er meldinga fra Microsoft: Kan ikke levere meldingen, til tross for gjentatte forsøk. Mottakerens e-postsystem svarer ikke.

Kontakt mottakeren på en annen måte (for eksempel per telefon), og be vedkommende gi beskjed til e-postadministratoren om at e-postsystemet sannsynligvis ikke tar imot tilkoblingsforespørsler fra ditt e-postsystem. Oppgi feilopplysningene nedenfor. Mottakerens e-postadministrator er trolig den eneste som kan løse problemet.

Du finner mer informasjon og tips om hvordan du kan løse problemet i denne artikkelen: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361.

Jeg skjønte ikke løsningen fra de. 

JOlsen
08.01.20 15:35
InnocentBystander: Det vil normalt også stå ein grunn.

Det har skjedd til minst 10 mottakere nå, så det er rart. 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17221
08.01.20 20:56
JOlsen: Det har skjedd til minst 10 mottakere nå, så det er rart.

Er disse mottakerne hos forskjellige operatører, eller er det samme operatør? Altså slutter alle på @yahoo.com eller @online.no eller tilsvarende?
Får du sendt e-post til noen for tiden?

JOlsen
09.01.20 09:19

Det er forskjellige operatører. Slutter ofte på .com

Hearken
HearkenInnlegg: 14
09.01.20 09:56

E-postadressen du forsøker å sende fra, er det en Google, yahoo, outlook.com adresse? 

JOlsen
09.01.20 16:57

Det er outlook.com

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1627
11.01.20 19:52

Du er kanskje blitt blokkert av de du prøver å sende til - alternativt at du har holdt på med "epost aktiviteter" som igjen har medført at epostadressen du sender fra er blitt rapportert som spam. 

JOlsen
12.01.20 14:17

Ingen epost aktiviteter som ikke tåler dagens lys. Så det er noe annet. Jeg går for den med at adressen er skrevet feil. Det kan godt ha skjedd. Lett å glemme et tegn. 

ghost_xperience
ghost_xperienceInnlegg: 1172
12.01.20 14:22
JOlsen: Ingen epost aktiviteter som ikke tåler dagens lys. Så det er noe annet.

IKT på helseforetaket som har blokkert deg fra enkelte mottakere...punktum

ghost_xperience
ghost_xperienceInnlegg: 1172
12.01.20 14:24

det er også dem som conecter telefonen din..til det nummeret du ringer til...så vet du det..

JOlsen
12.01.20 16:59
ghost_xperience: IKT på helseforetaket som har blokkert deg fra enkelte mottakere...punktum

Helseforetaket? 

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4216
12.01.20 18:17
JOlsen: Jeg går for den med at adressen er skrevet feil. Det kan godt ha skjedd. Lett å glemme et tegn.

På 10 forskjellige mottakere?

Helt seriøst, send en mail fra din mail til deg selv og se om den kommer inn.

JOlsen
12.01.20 19:37
KapteinMark: Helt seriøst, send en mail fra din mail til deg selv og se om den kommer inn.

Det gikk fint :)

JOlsen
13.01.20 18:12

Da anser jeg saken som løst! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg